גם לחרדים

הגרלות דירות 'מחיר מטרה' צפויות לפני פסח

30,000 יחידות דיור, המוצעות בהנחות משמעויות לזוגות צעירים, יוגרלו לזכאים בשנה הקרובה, כשבתחילה יפורסמו 10,000 יחידות • התוכנית היא המחליפה של 'מחיר למשתכן' של כחלון (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרד השיכון השיק היום (שלישי), את תוכניתו 'מחיר מטרה', כאשר פתח לצעירים הישראלים שאין בבעלותם דירה את ההרשמה, בה יוכלו להיכנס בסוף להגרלה על אלפי דירות במחיר נמוך יותר, בחסות המדינה. התוכנית, שהגה שר השיכון זאב אלקין, מגיעה כתחליף ל'מחיר למשתכן' של שר האוצר לשעבר משה כחלון. במסגרת התוכנית ינתן מענק בגובה 40,000 שקלים לזכאי משרד השיכון שירכשו דירה במסגרת התוכנית באזורים בהם מחיר הקרקע, ללא הוצאות פיתוח, נמוך מ-100 אלף ש"ח ליחידת דיור, ללא מע"מ, או הנחה של עד 300,000 שקלים או 20% ממחיר הדירה עבור הזוכים בהגרלה.

בהודעת משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל נכתב כי כ-30,000 יחידות דיור יוגרלו במסגרת התוכניות לדיור בר השגה ברחבי הארץ בשנת 2022, כאשר ההגרלות הראשונות צפויות להתקיים כבר לפני חג הפסח. ההגרלות יחולו על למעלה מ-80 ישובים ברחבי הארץ כגון אשדוד עם כ-1,100 יח"ד, חיפה כ-1,300 יח"ד, באר שבע כ-900 יח"ד, יבנה כ-1,100 יח"ד ועוד.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מסר: "פעלנו להביא את תכנית מחיר מטרה שנותנת הנחה של מאות אלפי שקלים. כבר בשנה זאת נוציא עשרות אלפי דירות בהנחה, גם מתכניות קודמות וגם מתכנית מחיר מטרה עבור הזוגות הצעירים, כדי שהם יוכלו לקנות דירה במחיר סביר. אני גאה בעבודת המשרד ורמ"י שעבדו לילות כימים כדי להביא תוצאות בשטח, אני סמוך ובטוח כי בשנה הקרובה פניו של שוק הנדל"ן בישראל ישתנו".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט מסר: "לאחר ששיווקנו בשנה החולפת כ 100,000 יח"ד, ברחבי הארץ, ופרסמנו את תכנית השיווק החדשה לשנת 2022, אנו שמחים שכשליש מהיקף זה יצא בהגרלות לציבור הזכאים במחירים מוזלים משמעותית ממחירי השוק ויאפשר לזוגות צעירים ומחוסרי דיור לזכות בהזדמנות לדירה משלהם. רשות מקרקעי ישראל תמשיך, בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון, לשקוד גם השנה על הגדלת ההיצע של יח"ד ברחבי הארץ, במטרה להתמודד עם צורכי המשק".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן מסר: "משרד הבינוי פועל להגדלת היצע יח"ד ברחבי הארץ. במקביל לכך מוביל המשרד שורה של צעדים נוספים בתחום הדיור, בדגש על התאמה לדרישות והצרכים השונים באוכלוסייה. בשיתוף עם רמ"י הגענו כבר למספר שיא של שיווקים ופנינו כעת אל מספר שיא של יח"ד בהגרלות - כ-30,000 יח"ד ברחבי הארץ, הגדלת ההיצע לזוגות הצעירים ומחוסרי הדיור מספר יח"ד הינו אחד מהיעדים שהצבנו לעצמנו ונמשיך לעשות כל שביכולותינו בתחום זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר