ביידן בהצהרה

"יש אפשרות מוחשית למתקפה, אנחנו מוכנים"

המתיחות בגבול רוסיה ואוקראינה מגיעה לשיא: נשיא ארצות הברית הזהיר הלילה בהצהרה בשידור ישיר מפני פלישה, איים על רוסיה ב"סנקציות שטרם ראתה" והתחמק משאלות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא ביידן, הערב (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר הערב (שלישי) הצהרה בשידור ישיר, בצל המתיחות בגבול האוקראיני, והזהיר מפני מתקפה צפויה. הוא הדגיש כי ארצות הברית מוכנה לכל תרחיש והזהיר את צבא רוסיה כי אם תפלוש יהיה לכך מחיר.

"אתמול הממשל הרוסי הציג את כוונתו לדיפלומטיה, ואני כמובן מסכים עם זה", פתח ביידן. "לאומות יש את הזכות והחופש לבחור עם מי הם רוצים להתחבר".

הוא הוסיף: "ארה"ב מוכנה לכל תרחיש. אנחנו מוכנים לדיפלומטיה, ואנחנו מוכנים להגיב גם בדרכים אחרות. יש אפשרות מוחשית למתקפה רוסיה ואנחנו מוכנים לכל תרחיש.

מה פוטין רוצה מאוקראינה?

"שני המסלולים עדיין פתוחים. אני קורא לרוסיה לבחור בדיפלומטיה". הנשיא האמריקני הוסיף: "אהיה ברור - אם רוסיה תפלוש, יהיה לכך מחיר".

ביידן ציין כי לא ישלח חיילים אמריקנים להילחם באוקראינה, אך אמר כי צבא ארצות הברית סיפק לאוקראינים ציוד שיעזור להם "להגן על עצמם". הוא הוסיף: "אל תטעו: ארה"ב תגן על כל סנטימטר בשטח נאט"ו במלוא הכוח של הצבא האמריקאי".

הנשיא האמריקני הזהיר כי יטיל עיצומים וסנקציות קשות על רוסיה, "במידה שטרם ראתה", אם זו אכן תתקוף באוקראינה. "זה יותר מרוסיה-אוקראינה, זה העקרונות שלנו - החופש של אומות להחליט", אמר. "ארה"ב ובנות בריתה ברחבי העולם מוכנים לסנקציות קשות במקרה של פלישה לאוקראינה".

הוא התייחס לדיווחים על נדידת הכוחות ועל פינוי אזרחים אמריקנים מאורקראינה. "לרוסיה יש עדיין כוחות רבים באיזור בלארוס ורוסיה בסמוך לגבול. זאת הסיבה שאזרחי ארה"ב צריכים לעזוב את רוסיה, וזאת הסיבה שהעברנו את השגרירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר