בכפר חווארה

17 עצורים בחשד לפגיעה ברכוש פלסטיני

לאחר חקירה סמויה שנמשכה כמה שבועות, המשטרה עצרה הבוקר 17 חשודים בפגיעה ברכוש פלסטיני ובפציעת פלסטיני בכפר חווארה שבשומרון. החשודים נחקרים כעת (משטרה)

ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך החודש האחרון התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י חקירה סמויה על אירוע תקיפה והיזק לרכוש ממני גזעני, שאירע לפני כשלושה שבועות בכפר חווארה שבשומרון.

האירוע החל כאשר כ-30 כלי רכב נסעו בשיירה דרך הכפר לכיוון יצהר, בשלב מסוים עצרו בכפר מספר כלי רכב ונוסעיו ירדו כשהם אוחזים בידיהם אלות, אבנים וחפצים וגרמו נזק רב לבתי עסק, כלי רכב ורכוש - ופצעו פלסטיני.

במסגרת חקירת האירוע בוצעו מגוון פעולות והבוקר (רביעי) הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של 17 חשודים (מתוכם קטין) תושבי יו"ש, ירושלים וצפון הארץ וזאת לאחר שהוצא נגדם צו מעצר וצו חיפוש מביהמ"ש.

עם מעצרם הועברו החשודים לחקירה ביחידה המרכזית של המחוז ובהתאם להתפתחות בחקירה יוחלט אם להביא חלקם לדיון להארכת מעצרם.

במשטרה מסרו כי מיד עם קבלת הדיווח על האירוע הורה מפקד המחוז, ניצב עוזי לוי למנות צוות חקירה מיוחד ביחידה המרכזית של המחוז לחקירת האירוע והנחה לעשות שימוש בכלל היכולות והאמצעים העומדים לרשותם במטרה להביא לתפיסת העבריינים ומיצוי הדין עימם בחומרה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה למעצרים של ימ"ר ש"י: "מתקשה לזכור את הפעם האחרונה שהמשטרה עשתה מבצע לעצור ערבים שפוגעים ברכוש. אין יום שבכבישים בין ירושלים לחברון ובין יצהר לת"א לא זורקים לעברנו בקבוקי תבערה ומיידים אבנים, והמשטרה לא עושה דבר".

ח"כ בן גביר הוסיף: "האכיפה הסלקטיבית של ימ"ר שי שאוכפים את החוק רק כלפי יהודים ולא כלפי כלל האוכלוסיה היא אכיפה גזענית ומקוממת. הגיע הזמן לפרק את היחידה הזו".

בארגון חוננו התייחסו למעצר הנערים הלילה בשומרון, ותקפו את החלטת ימ"ר ש"י לעצור את הנערים. "בחווארה מתרחשים אירועי זריקות אבנים של ערבים על יהודים מידי יום, אך המעצרים שכן מתבצעים - מבוצעים כנגד יהודים. עו"ד עדי קידר ועו"ד נתי רום מעניקים לעצורים סיוע משפטי מטעם ארגון חוננו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר