סערת התוכנית הכלכלית

לפיד נאלץ להבהיר: "עומד מאחורי ליברמן"

רה"מ החליפי נעדר מהתדרוך בו הוצגה התוכנית הכלכלית, וע"פ דיווחים שונים כעס על שר האוצר, שהביא תוכנית מוגבלת; עכשיו, שבוע אחרי, הוא לפתע מביע תמיכה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בכירי הממשלה, בראשם נפתלי בנט ויאיר לפיד, הבינו כבר לפני כמה שבועות שגל עליות המחירים והמשבר הכלכלי שלאחר התפשטות האומיקרון עלולים לזעזע את הקואליציה. אלא שבמשרד האוצר יושב אביגדור ליברמן, שמנע מהם להביא תוכנית רחבה, משיקולים תקציביים מבחינתו.

בסופו של דבר, ואחרי לחץ כביר על ליברמן, בשבוע שעבר הוצגה תוכנית כלכלית, שעלותה לקופת המדינה היא 4.1 מיליארד שקלים, שלא פותרת חלקים מרכזיים במשבר הפרנסה, כגון עזרה לשכבות החלשות או לעצמאים.

במסיבת העיתונאים בה הוצגה התוכנית נכחו ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי - אך ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, נעדר ממנה - כאשר ע"פ דיווחים שונים הסיבה לכך הייתה העובדה שלא היה מרוצה מהתוכנית הסופית שהוצגה, ולא רצה "להיקשר" אליה.

הבוקר (רביעי), שבוע לאחר הצגתה, יו"ר יש עתיד החליט לפרסם הודעה בנידון, בה ניסה לגמד את השמועות על מתח מסוים בינו לבין יו"ר ישראל ביתנו: "בניגוד לכל השמועות והנסיונות לסכסך אני עומד לגמרי מאחורי התוכנית הכלכלית של שר האוצר ‎אביגדור ליברמן ונותן לו גיבוי מלא", כתב לפיד והבהיר שמבחינתו התוכנית המלאה טרם הוצגה: "הדיון על מתווה הסיוע לעצמאים הוא נושא נפרד וייפתר בימים הקרובים".

אמש פורסם ב'כאן חדשות' שמפלגות יש עתיד, כחול לבן והעבודה תיאמו ביניהן ותפעלנה לסכל את התוכנית הכלכלית של ליברמן אם לא תכלול התייחסות לנפגעי הקורונה. לפי הדיווח, שהיה כנראה הזרז האחרון להודעת שר החוץ לפיד, חברי כנסת ביש עתיד הבהירו שהם מתכננים להחרים את דיוני ועדת הכספים "עד להודעה חדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר