ישראל ביקשה מרוסיה:

פינוי מאוקראינה יימשך גם בשעת מלחמה

ברקע החשש הגובר מפלישה רוסית לאוקראינה, מנכ"ל משרד החוץ בירושלים ביקש מסגן שר החוץ במוסקבה סיוע בפינוי אזרחי ישראל אוקראינה גם אם אכן תפרוץ המלחמה (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ בנט ונשיא רוסיה פוטין בפגישתם, לפני ארבעה חודשים (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ישראל העבירה אמש (רביעי) מסר לממשלת רוסיה ובו הבהירה כי תזדקק לסיוע בפינוי אזרחים ודיפלומטים ישראלים אם אכן פוטין יחליט לפלוש לאוקראינה, כך פורסם ב'וואלה' מפי גורמים במשרד החוץ.

עד כה עזבו את אוקראינה כ-3,000 ישראלים בלבד וההערכה היא שנותרו במדינה כ-10,000 נוספים. בקשה זו מגיעה בעקבות מידע מודיעיני המגיע לישראל ישירות מארה"ב, ומדבר על כך שהרוסים לא נסוגים מהמהלך, נכון לזמן זה.

ע"פ הדיווח, מנכ"ל משרד החוץ של ישראל, אלון אושפיז, העביר את המסר בשיחת טלפון שקיים עם סגן שר החוץ מיכאל בוגדנוב, שהתקיימה בהמשך לפגישה בנושא בתחילת השבוע בין בוגדנוב לשגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי.

"ישראל מעוניינת לוודא כי במקרה של פלישה רוסית לאוקראינה יהיו לה הדרכים ליצור מסדרונות הומינטריים לפינוי אזרחיה והדיפלומטים שלה דרך המדינות השכנות או דרך האוויר", אמר אחד מאנשי משרד החוץ. בין היתר הוכנה תכנית לפנות אזרחים ישראלים דרך היבשה לפולין, רומניה, מולדובה, הונגריה וסלובקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר