אוקראינה: "רוצים שלום"

רוסיה ערכה תרגיל עם טילים; "הבדלנים" הרגו שני חיילים

במהלך השבת ערך הצבא הרוסי, תרגיל בטילים בליסטיים, באוקראינה מודאגים וחותרים לשלום עם רוסיה • בישראל קראו שוב לצאת מאוקראינה, כמו"כ בגרמניה וצרפת קראו לאזרחיה לצאת (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
עימות בגבול (צילום: צבא רוסיה)

בזמן שכל העת נערכים דיון ברחבי העולם, על המלחמה שעלולה לפרוץ בכל רגע בין רוסיה לאוקראינה, הצבא הרוסי מתנהל כרגיל - ובמהלך השבת, ביצע הצבא תרגיל עם טילים בליסטיים, שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

הטילים הבליסטיים, כך לפי משרד ההגנה הרוסי, לא שוגרו עם ראשי נפץ גרעיני, וההערכה היא ששיגור הטילים, נועד לשגר מסר לנאט"ו.

במהלך השבת נרשמו חילופי אש במזרח אוקראינה, בין המורדים הבדלנים לצבא האוקראיני. על פי הצבא האוקראיני מבוקר השבת - נרשמו 12 תקריות, שכללו ירי ארטילרי כבד על עשרים יישובים אוקראינים. חייל אוקראיני נהרג במהלך חילופי האש.

כמו כן, במהלך השבת, קיים נשיא אוקראינה זלנסקי שיחה עם נציגי הממשל בארה"ב - בוועידת מינכן שבגרמניה, והסביר כי הוא מעוניין לקבל תמיכה צבאית מצבא ארה"ב. זלנסקי אף העביר מסר כי הוא רוצה שלום והוא מעוניין להיפגש בדחיפות עם נשיא רוסיה פוטין.

הנשיא האוקראיני אף תהה, מדוע עד כה אוקראינה לא צורפה לחברות בארגון, ושאל בקול רם, האם יש מדינות החברות בארגון שלא מעוניינות בחברות של מדינתו. לאחר מכן הסביר כי לאחר תחילת ההפגזות הרוסיות, יהיה זה מאוחר מדי כבר להטיל סנקציות.

במדינות העולם - בריטניה גרמניה ועוד, מתחילים לקרוא לאזרחים שלהם השוהים באוקראינה לחזור למדינה, כאשר המדינות הסבירו: "עימות צבאי אפשרי בכל רגע ויש סכנה ממשית לחיי אדם.

בישראל שבו וחידדו את הקריאה לחזור: "בעקבות הערכת מצב שהתקיימה היום במשרד החוץ ושורה של שיחות שקיים מנכ"ל משרד החוץ עם גורמים רלוונטיים בכנס מינכן והאירועים במזרח אוקראינה, משרד החוץ שב וקורא לאזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה לעזוב מייד את המדינה. התלקחות באוקראינה עלולה להיות מהירה וקשה", נמסר ממשרד החוץ.

עוד נמסר ממשרד החוץ: "על מנת לסייע לאזרחים ישראלים, החליט משרד החוץ להשאיר את השגריר מיכאל ברודצקי ואת צוות השגרירות בקייב לעת עתה ולפתוח מחר (יום ראשון) באופן חריג את המחלקה הקונסולרית בשגרירות, על מנת לספק מסמכי נסיעה לאזרחים הזקוקים לכך".

"במשרד החוץ עוקבים אחרי ההתפתחויות וגם אחרי ההחלטות של ארה"ב ובריטניה לפנות את שגרירויותיהן בקייב, ולעבור לעיר לבוב. זאת, במטרה לשמור על חיי שליחיה של מדינת ישראל באוקראינה תוך מתן מענה לאזרחים הישראלים".

כזכור, בשבוע שעבר, רוסיה הודיעה כי תגרש את סגן שגריר ארה"ב במוסקבה ברקע המתיחות בינה לבין ארה"ב. בנוסף, ברוסיה דורשים מהמערב להסיג את הכוחות שהציבה באיזור, וכן להתחייב שלא למסור נשק לאוקראינה.

בתגובה לדרישות הרוסיות אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי "אין לי כוונה או תכנון לנהל שיחה עם פוטין. הסיכויים לפלישה גבוהים". עוד אמר כי רוסיה "מחפשת כל עילה" כדי לפלוש לאוקראינה.

במשרד ההגנה הבריטי פרסמו מפה של אוקראינה ורוסיה עם כל האפשרויות והכיוונים מהן רוסיה תוכל לפלוש:

בצבא אוקראינה טוענים כי המורדים הפרו הפסקות אש לפחות 29 פעמים ביממה האחרונה. גורמי ביטחון בארה"ב מסרו לעיתון ה'וושינגטון פוסט' כי ייתכן שהעימות הזה יוביל למלחמה בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר