ההתנפלות הערבית

מצמרר: זה מה שהתגלה בביתו של נפגע הלינץ' בשכם

כמעט שבועיים אחרי שעבר טראומה בעקבות ניסיון לינץ' של ערבים בו בשכם, גילה הרב בביתו של הנהג מזוזה פסולה. זה נגמר בקביעה חגיגית ביום שישי • בשיחה עם 'כיכר' מגולל הרב את הסיפור (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באדר א' תשפ"ב | 19.02.22
קביעת המזוזה החדשה בביתו של הניצול (צילום: באדיבות המצלם)

מדהים: מזוזה בביתו של נהג המונית הישראלי, שחווה לינץ' אלים של עשרות פורעים ערבים בשכם וניצל בנס - נמצאה פסולה בסוף השבוע. ביום שישי הוחלפה המזוזה בטקס חגיגי של בני משפחתו, המתגוררים בחולון.

"ביום שישי שעבר קיבלתי טלפון מאם המשפחה", מספר הרב שמחה לנדאו, משלוחי חב"ד בחולון, ל'כיכר השבת'. "היא אמרה לי בבהילות שהיא חייבת שיבדקו בבית שלהם את המזוזות. אמרתי לה שהיום יום שישי והדבר מורכב לפני שבת, אולם היא התעקשה שהדבר יקרה כבר ביום שישי.

"התקשרתי אל הרב מנחם בוטמן, גם הוא משלוחי הרבי מליובאוויטש בחולון, והוא נעתר להתחיל לבדוק את המזוזות כבר ביום שישי. במהלך השבוע נבדקו כולן. התברר שאחת מהן הייתה פסולה".

בבדיקת תפילין ומזוזות ראו רבים מגדולי ישראל, ובהם כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, סגולה לבריאות ולהצלחה. כשפנו אל הרבי - כך מספר הרב לנדאו - אישים שונים שנזקקו לברכה הפנה אותם הרבי לבדיקת המזוזות. פעמים רבות הבדיקות העלו על פסול הקשור לאירוע המצער שחוו.

קביעת המזוזה השבוע, בביתו של ניצול הלינץ'

ביום שישי נקבעה מזוזה חדשה בבית המשפחה. "אבי המשפחה עוד מתאושש מהטראומה", מספר הרב לנדאו. "אם המשפחה קישרה את הדברים שהתחוללו במשפחתה במזוזות ופנתה שיבדקו אותן".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', אבי המשפחה, נהג מונית יהודי ישראלי, ניצל מלינץ' בשכם, זמן קצר אחרי פעולת החיסול המוצלחת של כוח צה"ל, במהלכה נורו למוות שלושה מחבלים שהיו אחראים על שורה של פיגועי טרור כנגד יהודים.

הנהג נכנס לאזור מסיבה עסקית, כאשר לפתע צבאו על רכבו עשרות צעירים והחלו לגרום לו נזק כבד. בתיעוד שצילם עובר אורח נראה צמיג הנזרק אל הרכב ונשמעים קולות של פלסטינים "לשרוף את הרכב".

הלינץ' ביהודי (צילום: ערבי)

בנס הצליח הנהג, שלכל אורך התקרית שוחח עם נציג שב"כ בקו הטלפון, לברוח מהמקום ולצאת מהעיר. הוא סובל מחבלות קלות וסירב להתפנות לקבלת טיפול רפואי.

מהמשטרה נמסר כי "התקבל דיווח אודות נהג מונית אזרח ישראלי אשר נכנס לעיר שכם ונרגם באבנים. הנהג הצליח להגיע לחסימה צבאית ושם קיבל טיפול רפואי. מצבו של האזרח מוגדל קל (עפ"י גורמי הרפואה) לבקשתו אינו זקוק לפינוי.

"הנהג עוכב לחקירה בתחנת המשטרה שם מסר כי הוא נכנס לשכם על מנת לתקן את המונית שברשותו. בשלב מסוים זוהה כאזרח ישראלי על ידי מקומיים ואלו החלו ליידות לעברו אבנים וחפצים נוספים וגרמו נזק למונית והוא נפצע קל. בתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים".

במשטרה ציינו כי "אזרחים ישראלים שנכנסים לשטחי A עוברים על החוק, מפרים הוראה חוקית ומסכנים באופן ממשי את שלומם וביטחונם. משטרת ישראל שבה ומדגישה כי חל איסור על ישראלים להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית וכי כל כניסה מסכנת את חייהם ומסכנת גם את כוחות הביטחון המוזעקים לחלצם".

מוקדם יותר באותו יום, איים ארגון הטרור גדודי חללי אל אקצא הפועל בעיקר באזורי יהודה ושומרון בעקבות חיסול המחבלים כי "התגובה תגיע, דם תחת דם". המחבלים נהרגו בשעת צהרים של אותו יום בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל.

מפקד הימ"מ נצ"מ ח' סיפר לאחר החיסול: "בשבועות האחרונים היחידה נערכה עם שירות בטחון כללי וצהל על מנת לעצור חוליית מחבלים שמבצעת פיגועי ירי נגד כוחות צה״ל במרחב שומרון . כוחות היחידה והשב״כ פעלו סביב השעון בכדי לעצור את חברי החוליה. הלוחמים פעלו במקצועיות, דבקות במשימה תוך חתירה למגע. בראשות החוליה נתפסו שני נשקי M16 במהלך המעצר ניסו לפתוח באש ונוטרלו.

"שיתוף הפעולה של היחידה השב"כ וצה"ל הינו שובר שיוויון בלחימה בטרור, חוליות המחבלים ידעו שהשב״כ והימ"מ בשת״פ צה"ל יגיעו לכל מחבל שינסה לפגוע בכוחותינו ובאזרחי מדינת ישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר