המתיחות מתגברת

על סף מלחמה באירופה: "פוטין החליט לפלוש לאוקראינה"

החשש מפני פלישה רוסית גובר, ונשיא ארה"ב ביידן יכנס את המועצה לביטחון לאומי להתמודדות מול המשבר • ג'ונסון התריע: "רוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה באירופה מאז 1945" (חדשות, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
האריס וחיילי ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק, צבא ארה"ב)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי לכנס היום (ראשון) בהמשך היום את המועצה לביטחון לאומי של מדינתו, זאת בכדי לראות איך להתמודד מול המשבר בין רוסיה לאוקראינה.

בתוך כך, כלי תקשורת מקומיים מדווחים על הארכת ה'תרגיל' הרוסי-בלארוסי בשל ההתחממות בגזרה.

סגנית נשיא ארה"ב קאמלה האריס אמרה כי "יש סיכוי גבוה מאוד למלחמה באירופה". עוד אמרה כי "סנקציות יהיו האמצעי היעיל ביותר מול רוסיה. אנחנו עדיין מאמינים בדיפלומטיה".

גורמים ביטחוניים במערב טוענים כי רוסיה מנסה ליצור דה לגיטימציה לפעולות של צבא אוקראינה, זאת בכדי להצדיק תירוץ לפלישה לשטחה.

מה פוטין רוצה מאוקראינה?

בתוך כך הבוקר (ראשון) דווח על עוד שני הרוגים בצד הבדלני שתומך בפוטין ומחזיק בשטחים של אוקראינה. כלי תקשורת במדינה גם מדווחים על חייל מצבא אוקראינה שנפצע היום.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר אמש בריאיון ל-BBC כי רוסיה מתכננת את "המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". לדבריו, "כל הסימנים מראים שהתוכנית כבר החלה במובנים מסוימים".

ג'ונסון הוסיף ואמר כי המודיעין טוען שרוסיה מתכוונת לפתוח בפלישה לבירה קייב. הוא הבהיר כי על הציבור "להבין את המחיר העצום שעלול להיות כרוך בלחימה".

ב'וושינגטון פוסט' דווח כי המודיעין האמריקני העביר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן מידע על המתקפה הרוסית המתוכננת. לפי הדיווח, "ארה"ב השיגה מידע מודיעני על הפקודה" וציינו כי גורמי צבא וביטחון רוסים נקטו צעדים כדי ליישם את אותה פקודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר