סיפור מקומם | פרסום ראשון

בחור ישיבה נעצר בנתב"ג ולא קיבל אוכל יותר משבוע ימים

בחור ישיבה שהיה בדרכו לקברי צדיקים, נעצר בנתב"ג על ידי המשטרה הצבאית, והושלך לכלא במשך 15 ימים • הבחור ביקש שיסופק לו אוכל בכשרות מהודרת - המפקד סירב והבחור נאלץ לרעוב (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בחורי ישיבה ליד הכלא הצבאי. ארכיון (צילום: פלאש 90)

בחור ישיבה שהיה בדרכו לערוך תפילות על קברי צדיקים במזרח אירופה, כאשר רצה לעבור במעבר גבולות, הוא נעצר על ידי המשטרה הצבאית והושלך לכלא הצבאי, בכלא הצבאי, לא סופק לו אוכל במשך שבוע ימים.

הסיפור החל לפני כעשרה ימים, כאשר תלמיד הישיבה, היה כאמור בדרכו לאירופה. בביקורת הדרכונים, התברר שהבחור מוגדר כ"משתמט" והמשטרה הצבאית הוזעקה למקום, על מנת לעצור אותו.

הבחור הושם בכלא הצבאי, ולאחר דיון משמעתי שהתקיים במסגרת הצבא, בחור הישיבה, נידון למחבוש בכלא צבאי למשך 15 יום.

קודם כניסתו לכלא הצבאי, הבהיר הבחור לרשויות הצבא, כי הוא אינו מכניס לפיו אוכל שאינו בכשרות המהודרת של בד"צ העדה החרדית.

אך למרבה התדהמה ולמרות בקשתו המפורשת של הבחור וההבהרה, כי הוא לא יאכל מאומה, הצבא התעלם מבקשתו ולא סיפק לו את האוכל שהוא ביקש.

מה גם, רשויות הצבא שמו את הבחור ישיבה במתקן כליאה שיש בו טלוויזיה, וזאת למרות דרישתו המפורשת, שבתור בחור ישיבה חרדי, הוא לא יוכל לשהות בחדר עם טלוויזיה.

הבחור פנה שוב ושוב לרשויות הצבא, אך לטענתו זכה להתעלמות מופגנת מדרישותיו הבסיסיות והאלמנטריות - ללא שום הצדקה הנראית לעין.

לאחר שתמו כל הקיצים, עורכי דינו של הבחור, מנחם שטאובר וכפיר אפלבוים, החליט להגיש ביום שישי האחרון, עתירה דחופה לבית המשפט העליון כנגד מפקד הכלא, בדרישה שיספק את צרכיו של הבחור. בעתירה אף נכתב, כי הבחור לא אכל כלום במשך שבוע, מלבד פת לחם ושתיית מים.

עורך הדין שטאובר, דרש מהעליון, כי עד לכניסת השבת יסופק לבחור החרדי כל דרישותיו.

שופט בית המשפט העליון, שדן בתיק קודם כניסת השבת, קבע כי מפקד הכלא ישיב לעתירה בתוך שעתיים תוך מתן פתרונות מעשיים. בסמוך לאחר מכן חזר בו מפקד הכלא מסירובו, וסיפק לתלמיד מזון בכשרות מתאימה לאלתר וכן הוציא אותו מהחדר בו היה טלוויזיה.

תגובת העו"ד וצה"ל

מטעמו של עורך הדין מנחם שטאובר נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "זהו מצב בלתי נסבל, שבמדינת ישראל תלמיד ישיבה נאלץ להתקיים על לחם ומלח בלבד למשך שבוע שלם, מכיוון שהוא מקפיד על כשרות כהלכה, ועוד בשנת השמיטה. לשמחתנו, עצם הפניה לבג''ץ הספיקה להעמיד את מפקד הכלא על טעותו החמורה ולספק לתלמיד מזון כנדרש לאלתר".

עוד הוסיף עורך הדין שטאובר: "אנו מצרים על כך שנאלצנו לפנות לבית המשפט מלכתחילה, שעה שבקשתנו היתה כה בסיסית ואלמנטרית, בכל קנה מידה שהוא: ההלכה, המצפון, החוק והפקודות הצה''ליות''.

'כיכר השבת', פנה אל דובר צה"ל, כדי לקבל את תגובתו למקרה החריג וזו הייתה תשובתו: "הכלוא נעצר ונשפט ל-15 ימי מחבוש בגין היעדרות מהשירות שלא ברשות".

"זכויותיו של הכלוא לשמירה על אורח חייו במהלך ריצוי עונשו נשמרות במלואן בבסיס הכליאה. הכלוא פנה לפני מספר ימים לסגל הבסיס וקיבל מענה הולם לבקשותיו. לכלוא ניתן מזון בהכשר העדה החרדית. כמו כן, הכלוא הועבר לתא ללא טלוויזיה, לבקשתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר