גל עליות המחירים

בנק ישראל הותיר את הריבית על 0.1%

בבנק ישראל רומזים כי שינוי המדיניות הכלכלית קרוב, בשל הסיכוי לאינפלציה ומנגד - נתוני הצמיחה, אך בשלב זה הודיעו כי הריבית תישאר על 0.1% - ללא שינוי (כלכלה, חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנק ישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על רקע נתוני הצמיחה החזקים ונתוני האינפלציה שחרגו מהיעד, בנק ישראל הודיע היום (שני) כי בקרוב נראה העלאה של הריבית במשק, אך לצד זאת הודיע כי כעת הריבית תישאר על 0.1% ללא שינוי.

"במשק הישראלי נרשמה צמיחה גבוהה לצד נגיף הקורונה והאינדיקטורים השונים מצביעים על המשך הגידול בפעילות בקצב נאה. לכן הוועדה מעריכה כי בחודשים הקרובים יבשילו התנאים להתחיל בתהליך הדרגתי של העלאת הריבית בהתאם לתוואי האינפלציה, קצב הצמיחה והתעסוקה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות, ולהבטיח המשך פעילותם התקינה של השווקים הפיננסיים", כך לפי ההודעה שפרסם בנק ישראל עם הודעתו על הותרת הריבית ללא שינוי.

בבנק ישראל הסבירו כי הסיבה להעלאה הצפויה בעתיד תלויה בנתוני האינפלציה והצמיחה הכלכלית, כאשר האינפלציה בישראל כבר מצויה בסביבת הגבול העליון של היעד, ועומדת על 3.1%. נתוני החשבונאות הלאומיים מצביעים כי רמת התוצר של המשק חצתה לראשונה מאז פרוץ הקורונה את קו המגמה של טרום המשבר, כאשר התוצר ב-2021 צמח ב-8.1%, והתוצר לנפש ב-6.3%.

הוועדה המוניטרית התייחסה גם למגמת עליית מחירי הדירות: "העלייה האיצה בחודשים האחרונים ואלו עלו ב-12 החודשים האחרונים ב-11.3%, קצב גבוה באופן משמעותי בהשוואה לקצב של השנים האחרונות", אך גם הדגישה כי המצב הכלכלי לעומת המגיפה הולך ומשתפר: "השפעת האומיקרון בעולם מתונה יחסית ומגמת ההתאוששות הכלכלית נמשכת. השיבושים בשרשראות הייצור נמשכים, אך בעוצמה מעט מתונה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר