החלטת הועדה בפרשת הריגול

בר לב: "זיכוי מהדהד"; הליכוד: "אין שום ערך"

לאחר החלטת 'ועדת מררי' בעניין פרשת הריגול של משטרת ישראל באמצעות תכנת פגסוס, שר הבט"פ בירך, ובליכוד קראו תיגר. "אין שום ערך לבדיקה" אמרו בליכוד (פוליטי, חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Basel Awidat, אוליבייר פיטוסי פלאש 90)

בכל רחבי הקשת הפוליטית מגיבים אחרי החלטתה של ועדת מררי לחקירת פרשת NSO והריגול המשטרתי, לפיה "אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות תוכנת פגסוס שבידיה, ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר בעקבות פרסום מסקנות צוות מררי, השוללות את הטענות שהועלו בכתבות שפורסמו בשבועות האחרונים, "כפי שטענתי מההתחלה, כך נכתב גם במסקנות צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי, "אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי" וזהו זיכוי מהדהד למשטרת ישראל וללובשי המדים".

השר בר-לב הוסיף, "יש היום הרבה מאוד גורמים שצריכים להרכין ראש ולהתנצל בפני שוטרות ושוטרי ישראל ומשפחותיהם – מעל 30,000 משרתות ומשרתים ששמם נמרח בבוץ מעל כל במה בשבועות האחרונים. אני חוזר על שאמרתי כל העת - כשר הפנים אני מחויב לדאוג לפעילותה התקנית של המשטרה, אבל גם להשבת האמון בה, שנפגע קשות". בר-לב סיכם, "יחד נשמור על הדמוקרטיה. יחד נגן על המדינה".

חברת הכנסת מירב בן ארי, המשמת כיו"ר הוועדה לביטחון הפנים בכנסת בירכה גם היא: "מרגע פרסום התחקיר בעיתון כלכליסט טענתי שיש לבצע בדיקה רצינית על מנת לוודא שלא נעשה שימוש פסול. וועדת הבדיקה בראשות עו"ד מררי עשתה עבודת עומק יסודית ואני אמתין לפרסום מסקנותיה הסופיות."

"במקביל אמשיך לקיים דיונים בוועדה בראשותי על מנת לבחון את הנושא. בסופו של דבר, עלינו לזכור כי אנו רוצים משטרה חזקה ולכן עלינו לחזק אותה ולאפשר לה שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים שיסייעו לה במלחמה נגד הפשיעה והעבריינות".

מנגד, בליכוד פחות אהבו את המסקנות והגיבו כי "החוקרים חקרו את החוקרים ואמרו ש״הכל בסדר״. אין שום ערך לבדיקת שבה אף אחד לא נחקר באזהרה ומבלי להציג בפני הציבור את מלוא היקף הריגול, בכל התוכנות והרוגלות, נגד אזרחי ישראל. רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לגלות את האמת."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר