"גילו חמלה"

גזר דין מקל ל'אם המזריקה': עבודות שירות וקנס

בית המשפט המחוזי גזר את דינה של מי שזכתה לכינוי "האם המזריקה" - כינוי שקיבלה על רקע האשמות כי הזריקה אינוסלין לילדיה על מנת לזכות בכספי הביטוח לאומי (חדשות)

האם בביהמ"ש, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ביהמ"ש המחוזי גזר היום (שלישי) את דינה של מי שזכתה לכינוי "האם המזריקה " וזאת על רקע האשמות כי היא נהגה להזריק אינוסלין לילדיה על מנת לזכות בכספי הביטוח הלאומי לחולי סכרת.

ביהמ"ש גזר על האישה תשע חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ופיצוי לטובת הקטין בסך 1,000 שקלים שישולם ב-10 תשלומים.

בכך הגיעה לסיומה פרשה שתחילתה ב2018 כאשר הארץ רעשה עם מעצר האם לאחר שצולמה בסתר כיצד היא מזריקה לבנה אינסולין.

לאחר משפט ארוך לצד הליך שיקום שכלל גם טיפולים נפשיים מתאימים, קיבל סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים השופט רפי כרמל את עיסקת הטיעון אליה הגיעו ההגנה והתביעה וגזר על הנאשמת עבודות שירות וקנס פיצוי סמלי.

תגובת עו"ד נתן רוזנבלט

סנגורה של האשה, ששמה אסור בפרסום, עו"ד נתן רוזנבלט המלווה את התיק מיומן הראשון, מסר בתגובה לגזר הדין המקל, "אני שמח כי הפרקליטות וביהמ"ש קבלו את עמדתי, וכך ירדנו מחשדות להתעללות קשה בחמישה ילדים לכתב אישום מצומק ומתחשב לגבי ילד אחד, ובהמשך גילו חמלה למצבה של האישה האומללה אשר נענשה די בכך שאיבדה את משפחתה, עברה הליך גירושין קשה וילדיה אינם גדלים אצלה".

"ביהמ"ש אף ציין לשבח בדבריו את הגישה של הפרקליטות בתיק זה, אשר גילתה חמלה מיוחדת לנוכח המצב המיוחד" סיים רוזנבלט.

עו"ד שמוליק ברזילי מפרקליטות מחוז ירושלים מסר כי "נוכח חשיבות ההגנה על שלומם של קטינים ככלל אנחנו כתביעה עותרים להטלת עונשי מאסר ממושכים על מבצעי עבירות מסוג זה. הסכמתנו כאן לעונש עליו המליץ שירות המבחן נגזרה משרשרת נסיבות ייחודיות שהתקיימו בו ובהן אבחנת הנאשמת ע"י הפסיכיאטר המחוזי כמי שביצעה את המעשים על רקע הפרעה נפשית והתגייסותה לטיפול ממושך שגם נשא פירות.

"בנסיבות החריגות כאן סברנו שהפסקת הפגיעה, נטילת האחריות, חשיפת ההפרעה והטיפול הממושך יחד עם העונש שהוטל הינו המענה הראוי".

דברי עו"ד שמוליק ברזילי

כזכור, כחצי שנה לאחר שנחשפה פרשת 'האם המזריקה', נחתם עמה הסדר טיעון מיקל. האישה המתגוררת בשכונת רמת שלמה בירושלים, נעצרה בחשד כי נהגה להזריק אינסולין לגופם של ילדיה, במטרה לקבל קצבאות של הביטוח הלאומי עבורם, כ"חולי סכרת".

לפעוט שבמשפחה, בן שנה בלבד, אף גרמה אמו נזק מוחי חמור ובלתי הפיך, תוך כדי ההזרקה. הזרקות האם לילד זה תועדו לא פחות מארבע פעמים, במצלמות שהותקנו בבית החולים שערי צדק בעת שהוא היה מאושפז שם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר