בנייה בערים מעורבות

מצוקת הדיור החרדי: השר אלקין סירב, שקד נרתמה

בעוד שר השיכון סירב לבקשת הח"כים החרדיים, לבדוק את עלויות תושב חרדי בעיר מעורבת, שרת הפנים שקד, נענתה לבקשתו של מקלב והבטיחה שמשרדה יבדוק זאת (נדל"ן, ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השרים אלקין ושקד (צילום: פלאש 90)

חבר הכנסת אורי מקלב, הגיש היום (רביעי) שאילתה, בה הוא ניסה לקבל תשובה מדוע לא בונים לציבור החרדי בערים מעורבות, השר אלקין סירב לבדיקה ואילו השרה איילת שקד התחייבה לטפל.

במסגרת שעת שאילתות פנה ח"כ אורי מקלב לשרת הפנים וניסה לקבל הסבר על הטענה, כי משרד השיכון טוען כי ראשי הרשויות המקומיות אינם מקדמים בניה ייעודית עבור הציבור החרדי, היות ולדבריהם עלות תושב חרדי יקרה יותר לרשות המקומית מאשר תושב שאינו חרדי, אך מבדיקות שערכנו הנתונים הללו אינם נכונים, וזאת בשל כך, שתושב חרדי מודר בדברים רבים ואינו מקבל את השירות המגיע לו, כגון בתרבות ובעוד נושאים. וגם משרד הפנים לא קבע את זה, האם תוכלו לקדם בדיקה מעמיקה בנושא דבר אשר ייתן תשובה ברורה, האם תושב חרדי יקר יותר כדבריהם, או שלא.

שרת פנים איילת שקד הצהירה, כי משרדה יקיים בדיקה מעמיקה לגבי עלויות התושבים החרדים לרשויות המקומיות, זאת לאור טענות ראשי הערים, כי תושב חרדי עולה יותר ולכן אינם יכולים לקדם בניה ייעודית עבור הציבור החרדי בעריהם. אלקין שגם נדרש לנשוא, סירב כאמור להתייחס לנושא הבדיקה.

השאילתה של מקלב (ערוץ כנסת)

כזכור, לפני כשבועיים יזמו חברי הכנסת החרדים אורי מקלב ויעקב אשר, דיון בוועדת הכלכלה בנושא מצוקת הדיור בציבור החרדי ופתרונות משרד השיכון לכך.

בדיון, הסביר מנכ"ל משרד השיכון כי ראשי הערים טוענים כי עלות תושב חרדי לרשות המקומית עומדת על כשלושים אלף ש"ח, בעוד תושב שאינו חרדי עולה לרשות המקומית רק כתשעת אלפים שקלים.

אך כאמור מבדיקות שנערכות על ידי גורמים חרדים המצב אינו נכון ועלות תושב חרדי מוערך בסכום נמוך יותר מאשר עלות תושב שאינו חרדי היות וישנם שירותים רבים הניתנים לציבור הכללי ולא לציבור החרדי כגון בחינוך ובתרבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר