מלחמה בראי הכלכלה

הבורסה במוסקבה הפסיקה את המסחר

למרות העיצומים הכלכליים הרבים שהוטלו על רוסיה, פוטין פלש לאוקראינה, והעיצומים עדיין לגדול אף יותר • מטבע הרובל הרוסי כבר החל בצניחה, וירד הבוקר ב-5.77% (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הבורסה בתל אביב; אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתן לפנות בוקר (חמישי) את ההנחיה הרשמית לכוחות הצבא שלו לפלוש לאוקראינה, והמלחמה המשמעותית ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה נפתחה, אחרי מעקב העולם בשבועות האחרונים.

למלחמה הזו, או לפלישה הזו של רוסיה לשטחי אוקראינה, תהיינה השלכות גיאו-פוליטיות רבות, אבל בטווח הזמן המיידי נראה השפעות כלכליות בכל העולם, מכיוון שרוסיה היא אחת מעצמות הכלכלה הגדולות בעולם, המייצאת, בין היתר, נפט וחיטה בהיקפים עצומים.

מייד לאחר הודעת נשיא רוסיה על תחילת המלחמה, החלה צניחת מטבע הרובל הרוסי, שתוך כמה שעות צנח כבר ב-5.77%, לשער של 86 רובל לדולר אחד.

בנוסף, עם פתיחת יום המסחר באירופה, הבורסה במוסקבה הודיעה על הפסקת המסחר בכל השווקים שלה, החלטה משמעותית לכלכלה העולמית גם בטווח היום-יומי, וטרם ברור מתי תשוב למסחר העולמי.

כל זאת מגיע כאשר מעצמות העולם, בראשן ארצות הברית, מטילות עיצומים כלכליים רבים על רוסיה, שעתידים להפוך לגדולים הרבה יותר כבר היום, בעקבות הפלישה. אחת ההחלטות הכלכליות המשמעותית שתפגע ברוסיה היא החלטת קנצלר גרמניה, אולף שולץ, להפסיק את בניית צינור הנפט 'נורד סטרים 2', שהיה אמור לספק לגרמניה את הנפט מרוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר