המצב באוקראינה מחמיר | מתעדכן

40 אוקראינים נהרגו • זלנסקי: "פוטין תוקף כמו הנאצים"

לפחות 18 חיילים אוקראינים נהרגו באיזור אודסה, ובסך הכל מאז החלה המלחמה הבוקר, כ-40 חיילים אוקראינים נהרגו • קייב הבירה שוב הופגזה • מאז הבוקר, רוסיה פלשה מהיבשה, האויר והים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שעות אחרי ההחלטה של צבא רוסיה לפלוש לאוקראינה, והספיקה לתקוף באמצעות טנקים, אוניות מטוסים ועוד, בצבא אוקראינה מדווחים על כ-40 הרוגים.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען כי מה שרוסיה פוטין עושים לאוקראינה מזכיר את "גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה".

בקרמלין החליטו להגיב לדברי זלנסקי, ואמרו כי "רוסיה פתחה במבצע לקנות את אוקראינה מנאצים".

על פי הדיווח ברשת 'CNN', הכוחות הרוסיים הצליחו להגיע עד לשדה התעופה הבין לאומי אנוטוב הסמוך לקייב. כעת הכוחות נמצאים 15 ק"מ מבירתה של אוקראינה.

שני שבויים רוסים (צבא אוקראינה)

בעיר אודסה דיווחו כי 18 חיילים נהרגו מאש הרוסים. בנוסף, שתי אוניות של הצבא הרוסי נפגעו כתוצאה מירי של צבא אוקראינה. הצבא האוקראיני פרסם מספר תיעודים של חיילים רוסיים שנפלו בידם.

בתוך כך, מטוס תובלה אוקראיני הופל על ידי צבא רוסיה. על פי דיווחים בכלי התקשורת באוקראינה, 14 בני אדם היו על המטוס, מתוכם לפחות חמישה נהרגו.

הנשיא פוטין הודיע כי ה'מבצע הצבאי' יתמקד בעיקר בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. פוטין איין על העולם שלא להתערב במלחמה ואמר: "כל התערבות תוביל להשלכות שטרם נראו". הנשיא הרוסי קרא לחיילי צבא אוקראינה "להניח את הנשקים ולחזור הביתה", והסביר כי המבצע נועד ל'הגנה עצמית'. לדבריו: "הנסיבות דורשות פעולה נחרצת מצד רוסיה".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי בהמשך היום להכריז על סנקציות נוספות נגד רוסיה, ובהצהרה לתקשורת אמר כי "הפחדים הגדולים ביותר שלנו התגשמו. פוטין פתח במלחמה ללא שום הצדקה. אנחנו והעולם לא נוכל לאפשר את זה".

עוד אמר כי "היום נארגן חבילת סנקציות מסיבית, שיאתגרו את הכלכלה הרוסית... אני לא מאמין שהדיקטטור הרוסי יכניע את התחושה הלאומית של אוקראינה".

ברוסיה הגיבו לאיומי המערב על הוספת סנקציות כי "כלכלת רוסיה חזקה מספיק כדי לעמוד מול הסנקציות שיטיל המערב".

כיווני הפלישה של רוסיה

שר ההגנה של אוקראינה קרא לכל "מי שמוכן ומסוגל להחזיק נשק יכול להצטרף לשורות כוחות ההגנה".

בתוך כך, באוקראינה טוענים כי הצבא הרוסי פלש לאוקראינה משלושה כיוונים שונים בו זמנית - פלישה לחרקוב מרוסיה, ללוהנסק ממחוז הבדלנים, ולצ'ירניהב מבלארוס.

בתוך כך, הבורסה ברוסיה צונחת בעקבות הפלישה ב-30 אחוזים ומחירה של חבית נפט חצה את רף ה-100 דולרים, מה שיביא להתייקרות מחירי הדלק בעולם. חברת התעופה 'וויז אייר' הודיעה כי היא מבטלת את כל הטיסות לאוקראינה.

אזרחים רבים באוקראינה מיהרו להגיע אל הכספומטים למשוך כספים מחשש למחסור במזומנים בשל המלחמה שפתח נשיא רוסיה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר