שעות אחרי הפלישה | מתעדכן

צבא רוסיה מתקרב לקייב • נשיא ארה"ב כינס ישיבת חירום

שעות ספורות אחרי הפלישה לאוקראינה, ומספר ההרוגים עומד על עשרות, חלקם כתוצאה מהפגזת בית חולים • הנשיא ביידן כינס ישיבת חירום ובמערב נערכים להגברת הסנקציות על רוסיה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג באדר א' תשפ"ב | 24.02.22
טנק רוסי שהופצץ על ידי צבא אוקראינה (צילום: 27 א)

רק הבוקר (חמישי) פלש צבא רוסיה לשטחה המדיני של אוקראינה, וכבר במדינה מדווחים על עשרות הרוגים, חלקם אזרחים. רוסיה כבשה הערב גם את הכור בצ'רנוביל.

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין מסר הערב הצהרה ואמר: "פלשנו כי לא הייתה לנו ברירה אחרת. הסיכונים הביטחוניים היו גדולים מדי עבור ארצנו״.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נפגשתי הבוקר עמיתיי ל-G7 לדון במתקפה הלא מוצדקת של הנשיא פוטין על אוקראינה והסכמנו להתקדם עם חבילות הרסניות של סנקציות". על פי הדיווחים ברשת NBC לביידן הוצגת תכנית לתקיפת רוסיה באמצעי סייבר.

ראש הממשלה הבריטי, ג'ונסון התייחס להתנהגותו של פוטין בנאום בפרלמנט ואמר: "הוא מטיל את הכוח שלו על מדינה שקטה ושלווה. הוא לעולם לא יוכל לנקות את הדם של אוקראינה מידיו". ג'ונסון הודיע בנאומו על עוד סנקציות: הקפאת הנכסים של בנק VTB הרוסי, כמו גם סנקציות שיוטלו על בלארוס שסייעה לרוסים בפלישה. בנוסף, בריטניה לא תאפשר יבוא לרוסיה בתחומי סלולר ואלקטרוניקה.

בסביבת ג'ונסון אומרים, כי הוא לוחץ את חבריו בנאט"ו לחסום את מערכת סוויפט (מערכת סליקת אשראי), חסימה שלה תקשה מאוד על עסקאות בין לאומיות מרוסיה.

על פי דיווחים באוקראינה, ארבעה בני אדם נהרגו ועוד שישה נפצעו כתוצאה מהפגזה רוסית על בית חולים סמוך לדונייצק במזרח המדינה. חלק מהפצועים הם רופאים בבית החולים.

בתוך כך, נראה כי רוסיה החליטה לנסות ולפלוש עד לקייב, וזו מצליחה להתקרב. על פי הדיווח ברשת 'CNN', הכוחות הרוסיים הצליחו להגיע עד לשדה התעופה הבין לאומי אנוטוב הסמוך לקייב. כעת הכוחות נמצאים 15 ק"מ מבירתה של אוקראינה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינס את המועצה לביטחון לאומי תוך ניסיון למצוא דרך לסייע לאוקראינה שנראה כי צבא רוסיה כובש אותה במהירות.

ביידן עם המועצה לביטחון לאומי

מוקדם יותר, מטוס תובלה אוקראיני הופל על ידי צבא רוסיה. על פי דיווחים בכלי התקשורת באוקראינה, 14 בני אדם היו על המטוס, מתוכם לפחות חמישה נהרגו.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען כי מה שרוסיה פוטין עושים לאוקראינה מזכיר את "גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה".

בקרמלין החליטו להגיב לדברי זלנסקי, ואמרו כי "רוסיה פתחה במבצע לקנות את אוקראינה מנאצים".

נשיא בלארוס ובן בריתו של הנשיא פוטין הציע לארח פסגה דיפלומטית במדינתו, דבר שהעלה גיחוך בקרב פרשני חוץ ברחבי העולם, שכן לוקשנקו הוא עושה דברו של נשיא רוסיה.

במהלך היום הפיל צבא רוסיה מטוס תובלה אזרחי והביא למותם של חמישה נוסעים מתוך 14 נוסעי המטוס.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בהצהרה לתקשורת אמר כי "הפחדים הגדולים ביותר שלנו התגשמו. פוטין פתח במלחמה ללא שום הצדקה. אנחנו והעולם לא נוכל לאפשר את זה".

עוד אמר כי "היום נארגן חבילת סנקציות מסיבית, שיאתגרו את הכלכלה הרוסית... אני לא מאמין שהדיקטטור הרוסי יכניע את התחושה הלאומית של אוקראינה".

ברוסיה הגיבו לאיומי המערב על הוספת סנקציות כי "כלכלת רוסיה חזקה מספיק כדי לעמוד מול הסנקציות שיטיל המערב".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר