בצל הקרבות

בנט הציע לפוטין: "אתווך מול אוקראינה", נשיא רוסיה סירב

בעיצומה של ישיבת הממשלה, קיים ראש הממשלה נפתלי בנט שיחת טלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והציע לשמש כמתווך מול אוקראינה • כך פוטין התחמק מהסכמה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ופוטין (צילום: שאטרסטוק)

נפתלי בנט, ראש הממשלה, שוחח היום (ראשון), עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בצל הקרבות הקשים בין רוסיה לצבא אוקראינה. לפי הנמסר מלשכת ראש הממשלה, השניים שוחחו על המלחמה.

זמן קצר אחר הפרסום על השיחה, הודיע דובר הקרמלין כי במהלכה הציעה ישראל לפוטין לתווך בין רוסי לאוקראינה. פוטין דחה את ההצעה ואמר: "רוסיה מוכנה לשיחות עם אוקראינה בבלארוס".

השיחה בין השניים התרחשה ככל הנראה במהלך ישיבת הממשלה היום. בנט יצא ממנה במפתיע וחזר כעבור ארבעים דקות. כעת מסתבר כי במהלך הזמן שוחח עם פוטין.

בסוף השבוע שעבר, כפי שדווח ב'כיכר השבת', זמן קצר אחרי פרוץ המלחמה, נשא בנט דברים אף לא גינה במפורש את הפלישה הרוסית.

היום הרביעי לפלישת רוסיה נפתח הבוקר (ראשון) עם ניסיון הכניסה של כוחות צבא רוסיים גדולים לשטחה של העיר חרקוב במרכז אוקראינה. העיר היא השנייה בגדולה במדינה ואוכלוסייתה היא קרובה למיליון וחצי תושבים.

גם בשעות הבוקר המוקדמות כוחות צבא גדולים ניסו להתקדם בפלישה לבירת אוקראינה קייב, אך הכוחות שוב נתקלו בהתנגדות צבאית עזה של צבא אוקראינה ושל אזרחים - דבר שמביא לרוסיה לספוג אבידות כבידות באיזור.

בתוך כך, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע כי הוא יקים גדוד בינלואמי שיכיל חיילים מכל רחבי העולם. זלנסקי קרא לכל מי שחרד לגורלה של אוקראינה ברחבי העולם להצטרף לגדוד.

במשרד הביטחון הבריטי אומרים כי למרות ההתקדמות הרוסית בכיבוש אוקראינה, ההתקדמות היא איטית מאוד בזכות התושייה של הלוחמים האוקראינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר