היום הרביעי ללחימה

האיחוד האירופי החל להזרים נשק; 'הולך להיות לילה קשה'

לאחר שבאיחוד האירופי חסמו את השמיים לרוסים ולאוליגרכים, כעת מכינים רשימה שחורה וכן החלו להזרים נשק לאוקראינה • ר"ע קייב: "גם הלילה הולך להיות קשה, מבקש שתשארו במקלטים" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין וזלנסקי (צילום: שאטרסטוק)

על פי דיווחים בשעות האחרונות (ראשון) ברוסיה, הנשיא פוטין הורה לכוחות ההרתעה הגרעינית להיכנס לרמת הכוננות הגבוהה ביותר, זאת בעקבות מה שפוטין כינה "ההצהרות האגרסיביות של מדינות ברית נאט"ו".

ההוראה של הנשיא פוטין באה ברקע ההודעה של הממשל באוקראינה, לפיה אוקראינה נכנעה לדרישה הרוסית לקיים משא ומתן באיזור הגבול עם בלארוס, בת בריתה של רוסיה. לפני שעה קלה הודיע היועץ לשר הפנים האוקראיני כי השיחות בין רוסיה לאוקראינה - כבר החלו.

דקות לאחר ההודעה שהשיחות החלו, נשמעו בקייב, אודסה ועוד ערים רבות אזעקות, ופיצוצים החלו להרעיד את קייב. עד כה ידוע על מספר הרוגים - כולל ילד בן 6.

דיווח מתעדכן

22:13: ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון, הודיע הערב, כי החליט לשלוח לאוקראיניים סיוע הומניטרי של 53 מיליוני דולר, וזאת בנוסף לסיוע שניתן עד כה.

לדברי ג'ונסון, "הבריטים לא יפנו עורף לאוקראינים הנמצאים כעת במשבר, נספק להם ככל שנוכל כדי שיוכלו להגן על ארצם".

21:58: הרשויות באוקראינה מדווחים , כי עד כה נהרגו 352 בני אדן - 14 מכלל ההרוגים הם ילדים. מתחילת הפלישה הרוסית - נפצעו 1,686 בני אדם - 116 מתוכם ילדים.

21:48: באיחוד האירופי הבהירו, כי הם מסכימים לרשימה שחורה הכוללת מספר רב של אוליגרכים רוסיים, וכן אישים רוסיים פוליטיים המקורבים לנשיא רוסיה פוטין. בנוסף, אושר הזרמת נשק לאוקראינה - כאשר פולין תהיה המרכז הלוגיסטי של הפצת הנשק.

על פי הידוע עד כה, שרי האיחוד האירופי הסכימו לספק לאוקראינה נשק ותחמושת קטלנית בשווי של כ-450 מיליון יורו.

21:10: בחברות המשלוחים העולמיות UPS ופדקס, הודיעו הערב, כי החליטו להפסיק את כל המשלוחים ברוסיה עד להודעה חדשה.

21:05: הנשיא האוקראיני הודיע כי בלגיה תשלח לאוקראינה תקבל כ-3,000 מקלעים ויותר מ-200 משגרי רימונים נגד טנקים.

20:55: שוב נשמעו אזעקות במספר ערים באוקראינה - כולל בקייב. ראש עיריית קייב נשאל, האם הוא מתכוון לפנות את התושבים שנשארו והשיב, כי העיר מכותרת על ידי הצבא הרוסי, ואי אפשר לפנות עוד תושבים. ראש העיר ביקש מהתושבים לישון גם הלילה במקלטים; "הולך להיות לילה קשה".

20:30: בבית הלבן קראו לסין, לגנות את נשיא רוסיה פוטין, על רקע הפלישה שלו לאוקראינה; "זה לא הזמן לעמוד בצד", נמסר מדוברות הבית הלבן.

19:50: באיחוד האירופי, החליטו להפעיל סנקציה חדשה על רוסיה, והודיעו לה, כי עד להודעה חדשה, שמי אירופה ייסגרו לטיסות רוסיות - כולל טיסות פרטיות של אוליגרכים - המקורבים כמובן לנשיא פוטין.

הסנקציות החדשות, יהיו תקפות גם על תחנות הטלוויזיה וסוכנות הידיעות של רוסיה באנגלית - RT ועוד, שמעתה ייחסמו במדינות האיחוד; "שלא יפיצו עוד שקרים".

יצוין, כי כעת מדובר בהודעה רשמית של האיחוד האירופי, אך כבר מהבוקר הודיעו 19 המדינות הבאות; צרפת, בריטניה, שבדיה, פינלנד, צרפת, בלגיה, הולנד, גרמניה, איטליה ,אוסטריה, צ'כיה, סלובניה, פולין, רומניה, אוקראינה, רומניה, בולגריה, ליטא, לטביה, אסטוניה, על איסור לטיסות רוסיות לטוס בשמי ארצן.

19:40: באוקראינה דיווחו בשעה האחרונה, כי שוגרו טילים לכיוונה - טילים שהגיעו מבלארוס לכיוון ערים מרכזיות באוקראינה וזאת למרות שיחות השלום.

יצוין, כי "שיחות השלום", הן למרות חוסר הרצון של הנשיא זלנסקי לקיומן של השיחות, לדברי זלנסקי, הוא מוכן לבוא למשא ומתן, אך הוא לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות - אבל הוא מוכן לנסות.

נמל התעופה ז'יטומיר בצפון אוקראינה מופצץ (סעיף 27א')

בתוך כך, מוקדם יותר היום נערך משאל עם בבלארוס באשר לאפשרות להצטרפות ללחימה נגד אוקראינה. ברחבי העולם גינו את משאל העם וטוענים כי אלכסנדר לוקשנקו, המוכנה 'הדיקטטור האחרון באירופה' הפך את משאל העם למכור מראש.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע כי הוא יקים גדוד בינלואמי שיכיל חיילים מכל רחבי העולם. זלנסקי קרא לכל מי שחרד לגורלה של אוקראינה ברחבי העולם להצטרף לגדוד.

במשרד הביטחון הבריטי אומרים כי למרות ההתקדמות הרוסית בכיבוש אוקראינה, ההתקדמות היא איטית מאוד בזכות התושייה של הלוחמים האוקראינים.

מספר היהודים שנותרו באוקראינה עדיין רב. עם המסייעים ליהודים במדינה נמנה ה'קרן לידידות'. בשיתוף עם הסוכנות היהודית פתחה הקרן שש נקודות עליה במעברי הגבול של אוקראינה עם ארבע מדינות - פולין, מולדובה, רומניה והונגריה בכדי לסייע לגלי העלייה הצפויים לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר