אוקראינה תחת אש • היום החמישי

פיצוצים בקייב ובחרקוב, זלנסקי: "היממה הקרובה קריטית"

רוסיה מקבלת תגבורת: הבוקר צפויים כוחות צבא מבלארוס להצטרף ללחימה • צבא אוקראינה מדווח כי "אתמול היה יום קשה" • בריטניה הבטיחה תגבורת, זלנסקי מתריע: "היממה הזו קריטית" (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חיילים צ'צנים באוקראינה ופיצוצים באזור ז'יטומיר (צילום: לפי סעיף 27א)

היום החמישי ללחימה: פיצוצים נשמעו לפנות בוקר (בין ראשון לשני) בבירת אוקראינה קייב ובאזור העיר חרקוב, במזרח המדינה, הנחשבת לעיר השנייה בגודלה באוקראינה. בחרקוב כוחות צבא רוסיים כבר נמצאים החל ממוצאי השבת בתוך העיר ועורכים כוחות מול החיילים האוקראינים בין הרחובות.

צבא אוקראינה התייחס הלילה למלחמה ולדבריו "אתמול היה יום קשה", הרוסים ממשיכים להפגיז בכל הכיוונים". נשיא אוקראינה זלנסקי שוחח הלילה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, וזה יתחייב כי יעביר ציוד צבאי לאוקראינה. בתגובה אמר זלנסקי כי "עשרים וארבע השעות הקרובות הן קריטיות".

סופר של המלחמה אינו נראה באופק. לצד דיבורים על שיחות משא ומתן בין הצדדים, אחרי הסכמת אוקראינה לבצע אותן בבלארוס, נראה כי הצבא הרוסי מוסיף לשעוט אל תוך המדינה. ב'וושינגטון פוסט' דוח כי הבוקר צפויים כוחות צבא מבלרוס להצטרף אל הכוחות הרוסיים למלחמה.

נמל התעופה ז'יטומיר בצפון אוקראינה מופצץ (סעיף 27א')


8:49 -
צבא אוקראינה טוען: מאז הפלישה 5,300 חיילים רוסים נהרגו, 29 מטוסים ו-29 מסוקים הושמדו לצד 151 טנקים שנהרסו כליל גם כן.

8:10 - באוקראינה מדווחים: רוסיה תקפה את נמל התעופה ז'יטומיר באוקראינה באמצעות טילים שנורו משטח בלארוס.

7:38 - הניו יורק טיימס: פוטין הורה לשלוח את כח וגנר, קבוצה של מאות שכירי חרב, לנסות להגיע לקייב ולחסל את הנשיא זלנסקי.

6:24 - נשיא ארצות הברית יקיים היום בשעות אחר הצהרים שיחה עם בעלות הברית במטרה לדון בהתפתחויות בגזרת רוסיה אוקראינה. מטרת הדיון, לתאם "תגובה מאוחדת".

5:59 - נשיא ברזיל בולסנארו סירב לגנות את רוסיה. הוא תקף את נשיא אוקראינה זלנסקי בסרקזם וכינה אותו "קומיקאי", בנוסף אמר שמדינתו ברזיל תאמץ גישה 'נייטרלית' על אוקראינה.

אתמול (ראשון) בשעת ערב הורה הנשיא פוטין הורה לכוחות ההרתעה הגרעינית להיכנס לרמת הכוננות הגבוהה ביותר, זאת בעקבות מה שפוטין כינה "ההצהרות האגרסיביות של מדינות ברית נאט"ו".

ההוראה של הנשיא פוטין באה ברקע ההודעה של הממשל באוקראינה, לפיה אוקראינה נכנעה לדרישה הרוסית לקיים משא ומתן באיזור הגבול עם בלארוס, בת בריתה של רוסיה. שעה קודם לכן הודיע היועץ לשר הפנים האוקראיני כי השיחות בין רוסיה לאוקראינה - כבר החלו.

דקות לאחר ההודעה שהשיחות החלו, נשמעו בקייב, אודסה ועוד ערים רבות אזעקות, ופיצוצים החלו להרעיד את קייב. עד כה ידוע על מספר הרוגים - כולל ילד בן 6.

דיווחים נוספים לכל אורך היום מזירות הקרב - כאן ב'כיכר השבת'.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר