אלימות משטרתית

בת ה-14.5 חוותה השפלות במעצר ותפוצה

המשטרה תשלם 6,000 ש"ח לקטינה שנעצרה בהפגנות על מותו של אהוביה סנדק ז"ל. השוטרים לא עידכנו את הוריה בדבר מעצרה, בחקירתה הוטחו בה עלבונות וקללות (משטרה)

(צילום: באדיבות המצלם)

המשטרה מתחילה לשלם: לאחר תלונות רבות על אלימות של שוטרים בעת ההפגנות בעקבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל, מקרה ראשון שבו המשטרה נאלצת לפצות נערה שנפגעה. הטחת קללות ועלבונות, איזוק לא חוקי ועוד הם רק מקצת מהתנהלות השוטרים נגד הקטינה, שהגישה תביעה נגד המשטרה. במסגרת הסכם פשרה תפצה אותה המשטרה ב6,000 ש"ח

בכתב התביעה מתואר כי הנערה, בת 14.5, בהגיעה להשתתף לפני כשנה בהפגנה על מות סנדק ז"ל שנערכה באזור גבעת התחמושת בירושלים. במהלך ההפגנה גלשו המפגינים לפרק זמן של שישים שניות לערך לכיוון הכביש, שלאחריהן חזרו אל המדרכה. מיד לאחר מכן הגיעו מספר שוטרים למקום, תפסו באגרסיביות את הנערה וסחבו אותה לניידת תוך שהם דוחפים בברוטליות את חברותיה שעמדו לצידה.

או אז החלה התנהלותה הלא חוקית של המשטרה. ראשית, השוטרים הפרו את חובתם - ולא מסרו הודעה להוריה של הנערה על דבר מעצרה למרות היותה קטינה. הדבר איפשר לחוקרים לחקור את הנערה לבדה, להטיח בה קללות ועלבונות ועד. בנוסף, מנעו ממנה השוטרים לראות קצין ממונה שיבדוק את עילת מעצרה ויערוך לה שימוע.
במהלך המעצר הוכנסה הנערה לתא קטן וצפוף יחד עם עוד עשרה אנשים – כך שנאלצה לשבת על הרצפה, והשוטרים אף מנעו ממנה ללכת לשירותים ודחו את בקשותיה בעניין זה. רק לאחר זמן רב אזקו השוטרים את הנערה לעצורה נוספת אשר הייתה זרה לה וכך הובלה התובעת לשירותים, דבר אשר מתואר כחמור ביותר.

כאמור, השוטרים שללו מן הנערה את זכותה להיחקר בנוכחות הוריה, ולמרות הוראות החוק והפקודה לא הזמינו השוטרים את הוריה של הקטינה להיות נוכחים בחקירה. רק במהלך החקירה, שנערכה מעל לשמונה שעות לאחר שנעצרה הנערה, הודיעו השוטרים להורים כי ביתם נעצרה. במהלך החקירה ביקשה הנערה מהחוקרת לדבר לרגע עם אמה, אך החוקרת סירבה לבקשתה ואמרה לה כי רק לאחר החקירה יאפשרו לה להתקשר.

התנהלות החוקרת כלפי הקטינה במהלך החקירה הייתה מבזה וכללה עלבונות שונים, קשים ופוגעניים. החוקרת ניצלה את העובדה שמדובר בקטינה לבדה, ולכן דיברה אליה בזלזול ובבוטות. בין היתר אמרה החוקרת לנערה שהיא "נראית סתומה", "מטומטמת" וצחקה עליה שיש לה 'טיקים'. "לתובעת נגרמה עוגמת נפש רבה מרמיסת זכויותיה, מהיחס המזלזל ומהעלבונות האישים אשר הוטחו בה ומהעיכוב המיותר של שחרורה", נכתב בכתב התביעה.

כאמור, משהגיע הסיפור לפתחו של בית המשפט השלום בירושלים, החליטו הצדדים להגיע להסכם פשרה מוסכם, כך שהמשטרה תשלם לנערה 6,000 ש"ח. אלעדי ויזל אשר הגיש את התביעה מטעם ארגון חוננו אמר בעקבות הסכם הפשרה כי "מדובר במקרה נוסף בו פוגעת משטרת ישראל בזכויות עצורים, רק שהפעם מי שנפלה קורבן הינה קטינה שרק בשנה הארבע עשרה לחייה".

לדברי ויזל, "מזעזע כי נערה כה צעירה עברה מסכת קשה של פגיעות על ידי משטרת ישראל אשר בחרה לרמוס את זכויותיה, לנתקה מהוריה, לאזוקה שלא כדין, להשפילה ולהטיח בה כינוי גנאי. ההתעמרות בעצורה בת ארבע עשרה תוך שלילת זכויותיה החוקיות והאלמנטריות הינה התנהלות אשר שייכת אך למשטרים אפלים ולא למדינת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "החשודה נעצרה עם אחרים בגין התפרעות והפרת הסדר הציבורי בסוף שנת 2020. בשל נסיבות שונות הקשורות למעצרה הוחלט במקרה זה להגיע לפשרה. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא נאפשר את הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר