שוויץ כבר לא ניטרלית | מתעדכן

עשרות הרוגים באוקראינה; פוטין שוחח עם הנשיא הצרפתי

פוטין מסלים את האיום בשימוש בנשק גרעיני ובארה"ב הודיעו כי יפסיק את הפעילות הדיפלומטית עם בת בריתה של רוסיה • בלארוס ביטלה את האיסור על נשק גרעיני • שוויץ הצטרפה לעיצומים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין וזלנסקי (צילום: שאטרסטוק)

שיחות השלום בתיווך בלארוס, בין רוסיה לאוקראינה, צפויות להתחיל בעוד שעה קלה (שני), מטרת השיחות - השגת הפסקת אש, כאשר בקייב דורשים נסיגה רוסית מלאה משטחי אוקראינה.

השיחות שהיו אמורות להתחיל אמש, נדחו בשל הפצצות רוסיות ושיגור טילים לכיוון אוקראינה, והן יתחילו כאמור בשעות הצהריים. כבר אתמול, הביע הנשיא האוקראיני זלנסקי פסימיות לגבי השיחות ולגבי האפשרות שיושג הסדר בין המדינות.

אך למרות הפסימיות והתוקפנות הרוסית שממשיכה, זלנסקי החליט לשלוח צוות מו"מ משלו, שהגיע כבר הבוקר לאזור הגבול, נציגיו של זלנסקי ידרשו, הפסקה מיידית של הלחימה, ונסיגה של הצבא הרוסי מכל המקומות שהשתלטו עליהם באוקראינה עד עכשיו, דרישה שקשה לראות שפוטין יענה לה בחיוב.

בית הספר בחרקיב שהופגז על ידי רוסיה אתמול בלילה (ע"פ סעיף 27א)

מקורבו של נשיא רוסיה פוטין, ומי שמארח את שיחות השלום, נשיא בלארוס הרודן אלכסנדר לוקשנקו, תקף את האיחוד האירופי ואת המערב על הסנקציות שהטילו על פוטין ומקורביו ואמר, "הסנקציות הגרועות הללו ידחפו את רוסיה למלחמת עולם שלישית, במידה והעולם המערבי לא ישמור על איפוק, זה יגרום למלחמת עולם גרעינית".

עדכונים שוטפים

16:50: נשיא רוסיה פוטין שוחח עם הנשיא הצרפתי מקרון והשניים סיכמו שהם ישמרו על קשר. מקרון ביקש ממנו שיפסיק את הפשעים נגד העם האוקראיני.

16:02: מצטרפים לעיצומים של האיחוד האירופי נגד רוסיה: שוויץ, כבר לא מדינה נייטרלית. בשעה האחרונה, הודיעה שוויץ, כי החליטה לאמץ את העיצומים של האיחוד האירופי נגד רוסיה, והיא תקפיא נכסים של גורמים רוסים המעורבים בפלישה. בחברת התעופה הלאומית של שוויץ, ביטלו את הטיסה מציריך למוסקבה, ולא יעברו במרחב האווירי.

15:40: על פי הדיווח של ה-CNN, פוטין מאוכזב מהפעילות של הצבא הרוסי ומההתנגדות העזה של האוקראינים, שלא פעלו כפי המתוכנן.

15:20: בלארוס ביטלה את האיסור על נשק גרעיני בשטחה, ובאיחוד האירופי הזהירו היום מ"נתיב מסוכן מאוד בין בלארוס לרוסיה."

14:45: לאחר שהגיעו דיווחים על כך שהרודן מבלארוס לוקשנקו, ישלח חיילים שילחמו עם רוסיה נגד אוקראינה וכי הוא עלול להציב בשטח מדינתו נשק גרעין של רוסיה, בארה"ב הודיעו, כי הם מפסיקים את כל הפעילות הדיפלומטית שלה בבלארוס.

14:30: על פי נתוני משרד הבריאות של אוקראינה: 352 אזרחים נהרגו, ו-2,040 פצועים באוקראינה מאז פרוץ המלחמה.

14:20: שר האוצר ליברמן מחמיא לשליחי חב"ד באוקראינה; "רבני חב"ד עושים באוקראינה עבודה מדהימה - ממש צבא השם".

ליברמן מחמיא (ערוץ כנסת)

14:15: במשרד האוצר האמריקני דיווחו, כי הוטלו סנקציות חריפות נגד קרן הון רוסית גדולה והכוונה היא שגם הקרן העושר הלאומית של רוסיה - תספוג מכה. במקביל, דובר משרד האוצר מסר, כי כל העסקאות שניסו לעשות אזרחים אמריקנים עם הבנק המרכזי של רוסיה - נדחו.

13:55: האוליגרך הרוסי-יהודי רומן אברמוביץ, התבקש, כך על פי הדוברת שלו, לתווך בין רוסיה לאוקראינה, בניסיון להביא פתרון דיפלומטי.

13:40: מספר אתרי חדשות ואתרים ממשלתיים נפרצו ברוסיה על ידי "אנונימוס", הפורץ שיגר מסר לאזרחי רוסיה בו הוא כתב: "אנא מכם, תפסיקו את הטירוף הזה, ולפחות אל תשלחו את בניכם ובעליכם למוות".

13:25: על פי האוקראיניים, בהפצצות היום על העיר חרקיב, הרוסים הצליחו להרוג עשרות בני אדם - כולל ילדים.

הפגזה בחרקיב שהביאה היום לעשרות אזרחים הרוגים ( (ע"פ סעיף 27א))

13:11: שר החוץ לפיד הבהיר, כי מדינת ישראל תצטרף לגינוי באו"ם נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה; "ישראל תהיה בצד הנכון של ההיסטוריה".

12:55: הדיון באו"ם בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה יתחיל בשעה 17:00, לאחר נאומו של נשיא ארה"ב ביידן

12:40: אזעקות נשמעות באוקראינה, בעיקר בבירה קייב.

מוקדם יותר היום, דרש הנשיא האוקראיני לצרף את אוקראינה באופן מיידי לאיחוד האירופי, בנאום שנשא אף תקף את הצבא ואמר: "4500 חיילים רוסים כבר נהרגו, זרקו את הציוד שלכם ולכו. אל תאמינו למפקדים שלכם. הצילו את חייכם".

חלק מנאומו של זלנסקי. צילום: לשכת נשיא אוקראינה

עוד אמר זלנסקי: "כשרצתי לנשיאות, אמרתי שכל אחד מאיתנו הוא נשיא. כי כולנו אחראים למדינה שלנו. לאוקראינה היפה שלנו.‏ ועכשיו זה קורה שכל אחד מאיתנו הוא לוחם. לוחם במקומו".

בתוך כך, לפי דיווחים בכלי תקשורת עולמיים מאות שכירי חרב של רוסיה הצליחו להסתנן אל בירת אוקראינה קייב, עוד לפני שרוסיה פלשה לכיוון המדינה, ומקבלים הוראות מהקרמלין.

מטרת שהותם של שכירי החרב במקום לערער את היציבות בעיר ולהקל על הכוחות הרוסיים. לפי דיווח בניו יורק טיימס אחת ממשימות שכירי החרב היא לרצוח את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי.

היום לפנות בוקר (בין ראשון לשני) נשמעו בקייב ובאזור העיר חרקוב, במזרח המדינה, הנחשבת לעיר השנייה בגודלה באוקראינה, פיצוצים רבים. בחרקוב כוחות צבא רוסיים כבר נמצאים החל ממוצאי השבת בתוך העיר ועורכים כוחות מול החיילים האוקראינים בין הרחובות.

צבא אוקראינה התייחס הלילה למלחמה ולדבריו "אתמול היה יום קשה", הרוסים ממשיכים להפגיז בכל הכיוונים". נשיא אוקראינה זלנסקי שוחח הלילה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, וזה יתחייב כי יעביר ציוד צבאי לאוקראינה. בתגובה אמר זלנסקי כי "עשרים וארבע השעות הקרובות הן קריטיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר