"נלעג ומנותק"

מביך: הפרשן נפל בציטוט נתניהו; 'ידיעות' התנצל

נחום ברנע, בעל טור ב'ידיעות אחרונות' מזה שנים רבות, ציטט את ראש האופוזיציה, על אף שהדברים נכתבו ע"י חשבון מזויף. הקולגה עמית סגל תקף – אך מחק לאחר מכן (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הפרשן נחום ברנע (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

העיתונאי הבכיר נחום ברנע כותב טור מרכזי מאוד ב'ידיעות אחרונות' כבר עשרות שנים, ועל אף השינוי בשיח והמעבר לרשתות החברתיות, מקפיד ברנע שלא להיכנס לקלחת, ואף את שיחותיו עם מקורות מנהל ברנע עם עט ודף, ולא דרך מכשיר הטלפון הנייד.

היום (שני), בטורו על המלחמה המשתוללת באוקראינה, ברנע נפל בדבריו, כנראה בשל חוסר היכרותו עם הרשתות החברתיות. ברנע ציטט בטורו משפט מציוץ לכאורה של ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, שמציע עצמו להיות המגשר בין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לנשיא אוקראינה, ולדומיר ז'לנסקי – על אף שהציוץ שוגר מחשבון לא אמיתי, שלא שייך לנתניהו או לדובריו.

"נתניהו קפץ על ההזדמנות. קשה לדעת אם הציוצים שמתפרסמים בשמו בטוויטר מבטאים את דעתו או את חוש ההומור שלו: כל המצייץ גורע. 'אני מתכוון לאחות את הקרע בין הצדדים כמו שעשיתי בתוך החברה הישראלית כראש ממשלה', כתב אתמול. אילו הייתי זלנסקי – הייתי משתנק", כתב ברנע מטורו, לאחר שלקח את הציטוט מחשבון מזויף.
ב'ידיעות אחרונות' התייחסו לסערה והגיבו: "פרסמנו הבוקר בטורו של נחום ברנע ציטוט שגוי של נתניהו, שנלקח מתוך חשבון פיקטיבי שאיננו חשבונו של ראש האופוזיציה. אנחנו מתנצלים על הטעות, מובן שהסרנו אותה מהגרסה הדיגיטלית, ונתקן גם בעיתון".

הפרשן הפוליטי, עמית סגל, איש 'חדשות 12' ו'ידיעות אחרונות', שלקח לברנע את משבצת הטור המרכזי ב'מוסף לשבת', תקף את הקולגה: "הלקח לברנע: גם רשתות חברתיות הן שטח. אי אפשר להתנשא מעליהן, להטיף להן, ללעוג למשתמשים בהן ואז לצטט מהן בלי להבין דבר באשר לפייקים ובלי לטרוח לעשות את המינימום הנדרש מעיתונאי, שהוא הצלבה ובדיקה. זה נלעג ומנותק". כמה שעות לאחר שצייץ דברים אלו, מחק סגל את המתקפה.

הקרב בין סגל לברנע ניבע גם בשיחה שניהל סגל עם אבישי בן חיים בוועידת 'מקור ראשון', שם אמר: "קודם כול אני רוצה למחות על זה שבעצם נכנעת לאליטות בשאלה", אמר לבן חיים. "אמרת, אתה יכול להיות עיתונאי, יעני אובייקטיבי, כמו נחום ברנע. נחום ברנע השתמש בכוחו העיתונאי כדי למנוע מכם, כל מי שפה בקהל מעל לגיל ארבעים, לדעת בזמן אמת שיאסר ערפאת, אין פניו לשלום אלא למלחמה. אני לעולם לא אמנע מידע מצופים בשם האג‘נדה שלי. ואני אגיד לך, הוויכוח שלנו הוא לא על אידיאולוגיה, הוא על מהות. הטענה שלי היא שברגע שאתה חוצה קו מסוים, שחצו אותו רבים מעמיתינו מהצד השני, כל המוסיף גורע".

טופז לוק, אחד מיועציו של נתניהו, כתב: "נחום ברנע 'העיתונאי' מצטט ציוץ פייק כאילו הוא של נתניהו בעיתון ידיעות אחרונות. הטירוף שלהם נגד נתניהו הוציא אותם מדעתם, וזה ממש לא חדש, הם במשך שנים מפרסמים פייק ניוז נגד נתניהו. האם הם יתנצלו באופן ברור בעיתון של מחר? אני בספק".

חנן עמיאור, עורך האתר 'פרספקטיבה' לביקורת התקשורת, כתב: "ברור למה נחום ברנע כותב את זה בלי לדעת שזה חשבון פייק. הוא לא מבין מה זה טוויטר וחושש לנכוח כאן, בצדק מבחינתו. יעשו ממנו קציצות על בסיס שעתי. אבל איך אף עורך בדסק של ידיעות לא קלט שברנע שוב נופל? האיש בדיחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר