"הצד הנכון של ההיסטוריה"

שר החוץ: "נצביע בעד גינוי רוסיה באו"ם"

בירושלים תומכים בקייב, כפי שנוהג רוב המערב, והחליטו להצטרף לגינוי רוסיה באו"ם • שר החוץ לפיד בתדרוך לכתבים: "בוחנים בקפידה את משמעות העיצומים על רוסיה" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ישראל לצד אוקראינה: אחרי שהממשלה התמהמה איך להתבטא באשר לפלישה הרוסית לאוקראינה, בשל ריבוי האינטרסים בשני צידי הסכסוך, שר החוץ יאיר לפיד הודיע היום (שני) על צעד נוסף בנטישת דרך האמצע – והחלטה ללכת עם אוקראינה.

"זהו היום החמישי של המלחמה באוקראינה. האו"ם יצביע היום או מחר על הצעת החלטה המגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה - ישראל תצטרף ותצביע בעד ההחלטה, יחד עם רוב מכריע של מדינות העולם. ישראל הייתה ותהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, אלו ערכינו. בעלת הברית המרכזית שלנו הייתה ותהיה ארצות הברית, אבל גם שותפינו האמריקנים מבינים שיש שתי נקודות שמחייבות אותנו לזהירות ושיקול דעת", אמר לפיד בתדרוך לכתבים המדיניים.

שר החוץ לא הכריז על נקיטת עיצומים נגד רוסיה, כפי שהחליטו מדינות רבות במערב בכלל ובאירופה בפרט: "ישראל בוחנת בקפידה את משמעות העיצומים על רוסיה. הקמנו צוות בין משרדי שיבחן את ההשפעות וההשלכות של העיצומים על הכלכלה הישראלית ועל המדיניות שלנו. במקביל ישראל תהיה חלק ממאמץ הסיוע הכלל-עולמי לתושבי אוקראינה. יש לנו חובה מוסרית, חובה היסטורית ומחויבות ערכית להיות חלק מהמאמץ: היום ומחר ייצאו לאוקראינה שלושה מטוסים מישראל עם מטען גדול של סיוע חירום. אלפי מעילים, שמיכות, שקי שינה, ציוד רפואי, אוהלים ציוד לטיהור מים".

לפיד הסביר את השיקולים המדיניים של ישראל, שלדבריו מובנים גם בוושינגטון: "במובנים רבים לישראל יש גבול בטחון עם רוסיה, שהיא הכוח הצבאי המשמעותי ביותר בסוריה, ומנגנון שיתוף הפעולה שלנו איתם מסייע במאבק הנחוש שלנו נגד התבססות האיראנים בגבולנו הצפוני. בנוסף, מאוקראינה יצאו כבר כ-4,000 ישראלים, בסיוע אנשי משרד החוץ, אבל יש שם עדיין אלפי ישראלים, וכ-180 אלף זכאי חוק השבות. אוקראינה היא אזור קרבות קשה, אבל אנחנו מחויבים לעיקרון קדוש: נעשה הכל כדי לא להשאיר אף ישראלי מאחור, אף יהודי מאחור. בשביל זה קיימת מדינת היהודים. זו המחויבות שלנו".

לסיום, שר החוץ החמיא לאנשי משרדו, על עבודתם הרציפה להצלת היהודים באוקראינה: "משרד החוץ מנהל בחמשת הימים האחרונים את אחד המבצעים המסובכים בתולדות המדינה. הייתה לי שיחה עם אחד מאנשי המשרד במעבר מדיקה, בגבול פולין-אוקראינה, הוא לא ישן 48 שעות רצופות והוא לא היחיד. זה מאמץ ארגוני אדיר, זה מאמץ דיפלומטי ומדיני, וזה אירוע מתגלגל שרחוק מאוד מסיום, אבל העקרון המסדר ברור: אנחנו דואגים לישראלים, אנחנו דואגים ליהודים, ליבנו עם אזרחי אוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר