היום השישי ללחימה | מתעדכן

טנקים לכיוון קייב והפצצות בחרקיב; פוטין מתוסכל מהמצב

במקביל לשיירת ענקית של טנקים רוסים לכיוון קייב, הלחימה בחרקיב נמשכת במלא עוזה, כאשר יותר מ-70 חיילים נהרגו • דיווח: "פוטין מתוסכל מהלחימה וגוער במקורביו" • חשש ממשבר הומניטרי (ארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באדר א' תשפ"ב | 01.03.22
פוטין וזלנסקי (צילום: שאטרסטוק)

היום השישי ללחימה, ורוסיה מגבירה את הקצב: על פי דיווח של חברת לווינים אמריקנית, במהלך הלילה (שלישי), החלה להתקדם לכיוון קייב שיירה של טנקים באורך של 64 ק"מ.

בתחילה דווח ע"י חברת הלווינים כי מדובר באורך שיירה של כ-30 ק"מ, אך בהמשך הלילה החברה עדכנה כי בצילומי אוויר רואים אורך השיירה גבוה בהרבה שעומד כאמור על 64 ק"מ. על פי הדיווח השיירה נמצאת כ-48 ק"מ מבירת אוקראינה קייב.

על פי דיווחים מגורמי ממשל בארה"ב, רוסיה צפויה להביא למצור על העיר קייב וכעת היא מנסה לגבור על הכוחות האוקראיניים. בפנטגון מסרו באופן רשמי: "האוקראינים מתנגדים היטב בקייב הבירה". לפוטין יש שאיפה לכבוש את אוקראינה, אבל הוא רחוק מזה".

טנקים אתמול בדרך לקייב

הלחימה הרוסית לא נעצרת בשערי קייב, ובניין ממשלתי הופגז היום בעיר חרקיב, ועל פי דיווחים שונים נהרגו במהלך הלחימה כ-70 חיילים. באוקראינה טענו, כי הטיל על הבניין הממשלתי נועד לרצוח את מושל חרקוב.

שר החוץ האוקראיני מסר לאחר התקיפה: "מדובר בהתקפה ברברית. אך פוטין לא ישבור את אוקראינה. פוטין מבצע פשעי מלחמה. אני קורא למדינות העולם להמשיך ללחוץ את פוטין ולהביא אותו למצב של סיום הלחימה. תבודדו את רוסיה", קרא שר החוץ.

במקביל, רוסיה נלחמת גם בעיר חרסון שבדרום אוקראינה, על פי ראש העיר, החיילים הרוסים צרים על העיר מכל הכיוונים ופיצוצים עזים נשמעים כל העת ברחבי העיר.

ב-NBC, דיווחו היום על פי גורמי ממשל אמריקניים, כי נשיא רוסיה פוטין, נעשה מתוסכל מהלחימה ומההתקדמות האיטית של הצבא הרוסי - את התסכול הוא מוציא על מקורביו - והוא גוער בהם יותר ויותר.

בעקבות הלחימה העזה, באוקראינה מדווחים, כי הם עלולים להגיע כבר למשבר המוניטרי חמור.

אתמול העביר הנשיא זלנסקי בקשה רשמית להצטרף לשורותיה של האיחוד האירופי, ועל פי דיווח כלי התקשורת באיחוד האירופי החלו לבחון את ההצעה באופן רשמי.

באוסרליה הודיעו, כי מלבד חבילת הסיוע ההומניטרית שהיא תעביר לאוקראינה בסך 25 מיליון יורו, היא גם תעביר חבילה צבאית בסך 50 מיליון יורו.

אתמול כזכור, בגבול בין בלארוס לאוקראינה התקיימו לראשונה שיחות בין רוסיה לאוקראינה, תוך ניסיון להגיע להפסקת אש.

באוקראינה דרשו מהרוסים לפנות במיידית את כל הכוחות הרוסיים מאוקראינה, וכן להפסיק את הירי במדינה. בנוסף, באוקראינה דרשו מרוסיה לסגת מהשטחים שכבשה בשנת 2014 - בונייצק, לוהנסק וחצי האי קרים. הדיונים שנמשכו מאז השעה 12 בצהריים הסתיימו הערב אחרי שאמש נדחו בשל ההפגזות החריפות על אוקראינה.

במהלך היום שחלף העיר חרקיב הופגזה באש רוסית, ובמשרד הפנים האוקראיני דיווחו על עשרות הרוגים. חרקיב עדיין מותקפת, ומבנים רבים ניזוקו לצד ההרוגים - כשחלקם הגדול אזרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר