אוקראינה סופגת אבידות

זלנסקי ריגש, והפרלמנט הריע: "אנחנו נלחמים על החירות"

נשיא אוקראינה נשא נאום בוידאו בפני חברי הפרלמנט האירופי, שנעמדו על רגליהם במשך זמן ארוך והריעו • "לא ישברו אותנו, נלחמים על חופש" • דיווחים על כוחות מבלארוס שחדרו לאוקראינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הפרלמנט מריע לזלסקי (צילום: פרלמנט האיחוד האירופי)

בצל ההפגזות הקשות על מדינתו, ההולכות ומחמירות, וברקע ניסיונותיו לצרף את ארצו המופגזת אל האיחוד האירופי, נשא אוקראינה וולדמיר זלנסקי היום (שלישי) נאום מרגש, שנקטע במחיאות כפיים ארוכות וסוערות, בפני האיחוד האירופי.

"אני מדבר עכשיו בשם האזרחים האוקראינים שמגנים על אוקראינה", אמר זלנסקי בנאומו, שהועבר בשידור ישיר בזום. "הם מגנים על החופש".

נשיא אוקראינה הוסיף: "עכשיו אנחנו מתמודדים פה עם החיים האמיתיים. אנחנו נלחמים על החופש, על החירות".

עוד אמר, כשהתייחס אל ההסלמה החמורה בחרקוב שבמזרח המדינה: "הבוקר הזה היה טראגי מאוד עבורינו, בעיקר בשל האירועים בחרקיב. אתם יוכלים לדמיין - כוחות רוסיים פוצצו את כיכר החירות שלנו. עשרות נהרגו. זוהי מחירה של החירות".

במהלך נאומו של זלנסקי המתרגם בערוץ הטלוויזיה ה-CNN התקשה לעצור בעד דמעותיו. "אף אחד לא ישבור אותנו עם טנקים", אמר זלנסקי. "אנחנו אוקראינים".

בהמשך אמר: "האנשים שלנו מלאי מוטיבציה להגן על חייהם, על החופש שלהם, עלך החירות שלהם". הוא דיווח כי רוסיה הרגה 16 ילדים בהתקפות, והצהיר: "מעכשיו - כל כיכר שלנו צריכה להיקרא כיכר החירות".

נאומו, כאמור, נקטע במחיאות כפיים רמות. חברי הפרלמנט האירופי נעמדו על רגליהם ומחאו כפיים במשך דקה ארוכה.

מוקדם יותר היום (שלישי) הפגיז הצבא הרוסי מבנה ממשלתי בחרקיב הנמצא בכיכר המרכזית, אחת הגדולות בעולם על פי דיווחים במדינה מספר אזרחים נפגעו. הרשויות במדינה פועלות לחילוץ ואיתור של נעדרים במבנה שהופגז.

במהלך הלילה, החלה להתקדם לכיוון קייב שיירה של טנקים באורך של 64 ק"מ. בתחילה דווח ע"י חברת הלווינים כי מדובר באורך שיירה של כ-30 ק"מ, אך בהמשך הלילה החברה עדכנה כי בצילומי אוויר רואים אורך השיירה גבוה בהרבה שעומד כאמור על 64 ק"מ. על פי הדיווח השיירה נמצאת כ-48 ק"מ מבירת אוקראינה קייב.

על פי דיווחים מגורמי ממשל בארה"ב, רוסיה צפויה להביא למצור על העיר קייב וכעת היא מנסה לגבור על הכוחות האוקראיניים. בפנטגון מסרו באופן רשמי: "האוקראינים מתנגדים היטב בקייב הבירה". לפוטין יש שאיפה לכבוש את אוקראינה, אבל הוא רחוק מזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר