"אסור להתפלל"

הרב לבנט: על פי הלכה אין לכיפה שלך דין של כיסוי ראש

הדיין הרב גדליה אקסלרוד שיגר מכתב מחאה חריף לראש הממשלה על רקע פגישתו עם ראשי התנועה הרפורמית, ולעג גם לכיפה המוסתרת של נפתלי בנט: "ראשך מגולה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על רקע פגישתו של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נציגי הרפורמים, הוציא אב"ד חיפה לשעבר, הדיין הרב גדליה אקסלרוד, מכתב מחאה חריף וגם חוות דעת הלכתית על כיפתו של ראש הממשלה בנט.

"הובא לידיעתי שהיום נפגש ראש הממשלה מר נפתלי בנט עם קבוצת "רבנים" ו"רבניות" רפורמים ואמר להם שמגיעה להם האפשרות להתפלל בכותל המערבי תפלה מעורבת".

"והריני להגיב בזה: מי שמך? האם אתה בעל הבית על הכותל המערבי המקודש ששכינה לא זזה ממנו לעולם? הרי הרפורמים לא מאמינים בתורת ה' ובקדושת הכותל המערבי ואתה מציע להם לצחק בתערובת אנשים ונשים ולעשות צחוק מהמקום שלא זזה ממנו שכינה".

בהמשך תוקף הרב אקסלרוד את ראש הממשלה: "אתה עצמך הצהרת שזרקת את הכיפה שלך מראשך בימי בחרותך וחבשת אותה בחזרה לא מסיבה דתית אלא לעודד את ה"סרוגים" שהיו נרדפים אחרי רצח רבין".

בסוף המכתב מתייחס האב"ד הרב אקסלרוד לכיפתו של ראש הממשלה בעידן הנוכחי. "יש לי עוד הערה על פי הלכה. גם היום הכיפה שלך אין לה דין של כיסוי ראש, כי ראשך מגולה והכיפה שלך היא במורד הראש ובאופן כזה אסור להתפלל ולא לעלות לתורה ולא להיכנס לבית כנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר