נשק קטלני ומסוכן

האם צבא רוסיה משתמש ב"פצצת ואקום"?

בעולם עולה חשד כי רוסיה משתמשת ב'פצצת ואקום', פצצה שקורעת את הראיות ומביאה לקריסת מבנים בשניות. ברוסיה השתמשו בכלי הקטלני גם במהלך המלחמה בצ'צ'ניה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשק הקטלני, ארכיון (צילום: shutterstock)

שגרירת אוקראינה בארצות הברית טענה השבוע כי רוסיה משתמשת בכלי הנשק הקטלני שזכה לכינוי 'פצצת ואקום'. הפצצה, מגיעה בשלל גדלים, מגודל של רימון יד ועד לגודל עצום של משגרים, כפי שתועדו בסביבת אוקראינה.

בשנת 2007, רוסיה השיקה את 'אבי כל הפצצות' של רוסיה, פצצת ואקום עצומה במשקל של 44 טון. עוצמת המטען הפך אותו למטען הנפץ החזק ביותר למעט נשק גרעיני.

השימוש בפצצות ואקום יעיל בשימוש בעיקר בשטחים עם הרבה מבנים ומנהרות, מה שמעלה את החשד כי רוסיה משתמשת בנשק הקטלני גם באוקראינה.

הנשק הקטלני מתפוצץ לאחר השיגור על פני השטח, יוצר פטריית אש גדולה ומםזר ענן גדול של עשן וגזים רעילים שיכולים לקרוע גם את הריאות של מי שבאיזור. בנוסף, עוצמת הפיצוץ יכולה להביא במהירות לקריסת מבנים בסביבה.

הנשק כאמור, יכול לשמש היטב בעיקר בשטח בנוי ובאיזורי מנהרות, שכן העשן נכנס גם למקומות אלו ועשוי להרוג את האויב.

על פי החוק הבין לאומי אין איסור להשתמש בכלי הקטלני הזה כל עוד אינו מופנה נגד אזרחים. השימוש בשיטת הירי הזו החלה עוד בימי גרמניה הנאצית, אז הנשק היה לא מתקדם, אך עם השנים פיתחו בעולם את הנשק, כשבמהלך המלחמה בין רוסיה לצ'צ'ניה, השתמש הצבא הרוסי בכלי הקטלני פעמים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר