כמעט שבוע למלחמה

המתקפה על קייב עולה שלב; "חרסון נכבשה בידי הרוסים"

רוסיה לראשונה מפרטת את מספר הרוגיה ופצועיה, בעקבות המלחמה • בדרום אוקראינה מתחוללים קרבות קשים, ובעיקר במריופול • סגן ראש העיר: "אחד מהרובעים נהרס לחלוטין" • עדכונים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הפגזות מסיביות. חייל אוקראיני (צילום: צבא אוקראינה)

המלחמה באוקראינה נמשכת בעוצמה: רוסיה הגבירה הערב את המתקפות על קייב. פיצוץ עז נשמע סמוך לאזור תחנת רכבת בעיר. "האזור כולו רעד", תיארו תושבים המוצאים מחסה באזור.

הערב אישר ראש עיריית חרסון, השוכנת סמוך לחצי האי קרים, כי העיר נכבשה בידי הרוסים וכי הם שולטים בה. את הדברים אמר בראיון שהעניק לניו יורק טיימס. לדבריו, קוברים את מאות המתים יחד כי לא ניתן לזהותם.

לאורך היום קרבות עזים ניטשו בעיר מריופול שבדרום המדינה, הסמוכה לחצי האי קרים. לפי הדיווחים הצבא הרוסי מפגיז בעיר וישנם קורבנות רבים. מספר הקורבנות בלתי ידוע.

סגן ראש העיר טען היום בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית ה-BBC כי אחד מרובעי העיר נהרס כמעט לחלוטין. לדבריו הרוסים מנסים להרוס את העיר ומאות אזרחים נהרגו. "הצבא שלנו לא יכול להוציא את הגופות".

בצבא אוקראינה טענו היום כי הצליחו להפיל שני מסוקי קרב רוסיים בסמוך לבירה קייב וכי מטוס קרב אחד של אוקראינה הופל. כמו כן, על פי דיווחים רוסיים שטרם אושרו על ידי הממשל באוקראינה, הצליחה רוסיה לכבוש את עיר הנמל חרסון הסמוכה לחצי האי קרים.

הבוקר הפגיז צבא רוסיה את מבנה המשטרה האזורי של העיר השנייה בגדולה - חרקיב.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר הערב כי "שוחחתי בטלפון עם ראש ממשלת ישראל על 'התוקפנות הרוסית'". על פי הדיווח ב'כאן חדשות', זלנסקי הוסיף וביקש מבנט סיוע צבאי, זאת אחרי שגם בשיחה הקודמת בין השניים ביקש מבנט בקשה דומה.

כמו כן ראש ממשלת בריטניה שוחח עם נשיא אוקראינה זלנסקי, שאמר כי "דיברנו על מהלכי הגנה על אוקראינה ועל הפשעים האחרונים של רוסיה נגד אוכלוסייה אזרחית. אנחנו אסירי תודה לבריטניה על המשך הסיוע המשמעותי נגד התוקפנות הרוסית. יחד עם שותפינו אנחנו מגנים על אוקראינה"

היום בצהריים השיחות בין רוסיה לאוקראינה היו אמורות להימשך, אך באוקראינה תבעו הפסקת אש מיידית לפני הפגישה וברוסיה סירבו. בעקבות כך בוטלה הפגישה, וברוסיה אמרו כי "בגלל לחצים כבדים מארצות הברית אוקראינה דוחה את המשא ומתן שוב ושוב".

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען ואיים היום בצהריים כי "מלחמת העולם השלישית תהיה גרעינית והרסנית".

באוקראינה טוענים כי מאז פלשה רוסיה למדינתם, נהרגו יותר מ-2,000 אזרחים. עוד טוענים כי מאז הפלישה הרוסית, איבד צבא רוסיה 5,840 חיילים, 30 מטוסים, 31 מסוקים, 211 טנקים ו-355 כלי רכב.

לצד זאת, על פי נתוני האו"ם, מעל 800 אלף בני אדם עזבו את אוקראינה מאז פרצה המלחמה.

בוריס ג'ונסון ראש הממשלה הבריטי אמר במהלך דיון בפרלמנט כי "פוטין טעה טעות חמורה בחישוב שלו, אם פוטין יכפיל את הכוח שלו, גם אנחנו נכפיל".

בהמשך נשאל על ידי האופוזיציה למה לא להטיל סנקציות על הטייקון רומן אברמוביץ', שמוכר נכסים במערב לפני שיוטלו סנקציות. ג'ונסון השיב - "לא מתאים לי בשלב זה להגיב און רקורד על אנשים בודדים" עוד הוסיף: "הלחץ על משטרו של פוטין גובר וימשיך לגבור".

ג'ונסון הוסיף ואמר כי "אין לי ספק כי פוטין ייכשל ואנחנו נצליח להגן על אוקראינה".

על פי דיווחים באוקראינה, לאחר כיבושה של אוקראינה רוסיה מתכוונת להקים ממשל בובות בראשות הנשיא הפרו רוסי לשעבר ויקטור ינוקוביץ'.

ב"נאום מצב האומה" השנתי בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון שנערך לפנות בוקר, התייחס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למלחמה באוקראינה וביקש מהנוכחים "לעמוד ולשלוח מסר לאוקראינה ולעולם", וכולם נעמדו והריעו.

בנאומו הודיע הנשיא ביידן כי ארה"ב תאסור על טיסות רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה - סנקציה שהחלה כבר במדינות אירופה ובקנדה.

"פוטין לא ידע מה מחכה לו", אמר ביידן, "הוא חשב שיוכל לעבור לתוך אוקראינה והעולם יעבור על כך בשתיקה. במקום זאת הוא פגש בקיר של עוצמה שהוא לא תיאר לעצמו - הוא פגש את העם האוקראיני"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר