'המבדיל' | כל מוצ"ש

מה מניע את המורה לנהיגה מונעת? • צפו

בריאיון מרתק ולעתים משעשע, מסביר אורי צחי, המשמש כמרצה לתחבורה, על תחילת דרכו כמורה ללשון, ההשלמת הכנסה שעשה כמורה נהיגה ועל מה מניע אותו בקורס שהוא נותן לנהיגה מונעת • צפו (המבדיל)

אורי צחי, עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג)

השבוע מתארח בתכנית 'המבדיל' אצל האמן והיוצר זלמן שטוב, מרצה התחבורה אורי צחי כדי לספר ברצינות ובחיוך גדול על המסע האישי שלו ממורה נהיגה אל הרצאות ברחבי הארץ להעלאת המודעות בנושא הנהיגה, והשיעורים במקום שנחשב אצל רבים מאיתנו כמציק ומדכא - קורס נהיגה מונעת.

את דרכו החל צחי דווקא כמורה ללשון, אך בעקבות שביתה במערכת החינוך למד להיות מורה נהיגה, וכך במשך עשרות שנים לימד לשון ונהיגה. בשנת 92 צחי עוזב את הכל ומתחיל להעביר שיעורים בתחבורה.

ה"אני מאמין" של צחי הוא לא בהפחדה - כך וכך אנשים נהרגו וכו', אלא בדיבור עם ההיגיון של הנהגים. לדוגמא צחי מביא את השימוש בטלפון; רכב נוסע 25 מטר בשניה, ההצצה אל הטלפון, לא כדי לענות למישהו, אלא רק להביט ולראות מי שלח את ההודעה, גם לוקחת שניה. באותו הזמן הרכב משייט את אותם עשרים וחמשה מטרים ללא אב.

את השיעורים בקורס נהיגה מונעת כולנו מכירים, חלקנו עבר אותם אחרי חמש שנים של החזקה ברשיון - כי כך קבע החוק, וחלקנו בגלל נקודות שצברנו. מחקר הטכניון מראה שאנשים שעשו את הקורס מעורבים פחות בתאונות דרכים.

השאלה התבקשת היא מה עוזרים השיעורים כשכל אחד מאיתנו יודע שטלפון הוא מסוכן לנהיגה, אך צחי טוען בתוקף, החינוך שאנחנו נותנים, הסרטונים שהאנשים רואים באותן 12 שעות של הקורס, נותנים לאנשים זווית חדשה, ואנשים רבים מגיעים בסוף הקורס כדי לומר תודה ולהתחזק במשהו בנהיגה.

כבר שנים ארוכות שצחי מסתובב ומעביר הרצאות בהתנדבות בכל רחבי הארץ. הדרך לשם עברה דרך סיפור אישי של צחי. לפני כ15 שנים צחי חולה בסרטן והרופאים נותנים לו שבועיים לחיות. הוא מרים את עיניו לשמים ואומר: "רבונו של עולם, בניך רחומיך זקוקים לי, אני אלך ממקום למקום ואלמד הצלת חיים".

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר