האישה בבעיה | סיפור חריג

אברך נעצר; הצבא לא נענה לפנייה להכניס את התינוק שלו לתא

סיפור לא שגרתי: אברך עם שישה ילדים, שאשתו ילדה לפני כחודש וחצי ומאז סובלת מבעיה רפואית - נעצר בבדיקה והתברר כי הוא עריק • האברך מתחנן: תכניסו לי לתא את התינוק, שאין מי שישגיח עליו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פעוט בן חודש וחצי (צילום: פלאש 90, שאטרסטוק)

סיפור על אטימות צבאית: אברך חרדי הנחשב לעריק ונעצר לאחרונה, ביקש להכניס את התינוק שלו לכלא, בשל בעיות רפואיות של רעייתו - הנהלת הכלא הצבאי מתעלמת זה מספר ימים מהפניות שלו ושל עורך דינו.

מדובר על אברך חרדי בן 33, אב לשישה ילדים, שהתגייס לפני כעשור לשירות צבאי - אותו לא השלים, וזאת בעקבות כך, שבמשך שנתיים של שירות צבאי הוא פנה שוב שוב וטען, כי הוצב במקום שלא תואם את אורחות חייו החרדים - לאחר שלא זכה למענה, הוא החליט לעשות צעד קיצוני ולערוק מהצבא.

כך או כך, הסיפור היה לפני כעשר שנתיים, השבוע, נעצר האברך בבדיקה שגרתית של משטרת התנועה, ובבדיקה במסוף המשטרתי, התברר שאותו אברך הוא עריק, המשטרה עצרה אותו ומסרה אותו לידי המשטרה הצבאית.

האברך הושלך לכלא, אך בפיו הייתה בקשה לא-שגרתית, אשתו של האברך, ילדה את ילדם השישי לפני כחודש וחצי, האישה אשר סובלת מבעיה רפואית שלאחר לידה - אינה בקו הבריאות. ולכן, מעצרו של האברך השפיע עמוקות, מעבר להשלכות הקשות המתלוות למעצר שגרתי.

בשל כך, בא כוחו של האברך, עו"ד מנחם שטאובר, ביקש מבית הדין הצבאי כי יתאפשר להכניס את התינוק הרך בימים לכותלי בית המעצר, על מנת שהוא יוכל לטפל בו. זאת, לאור העובדה כי מצבה של האם אינו מאפשר לה לטפל בתינוק כראוי.

עו"ד שטאובר טען כי כשם שניתנת האפשרות לאסירות בישראל לגדל את ילדן עמן בבית הכלא בשל הקשר הטיפולי המסור הנדרש לתינוק, כך במקרה הקשה של משפחתו של האברך, אשר האם אינה מסוגלת לטפל בתינוק, ראוי שהקשר בין התינוק לבין אביו לא ינתק.

מנהל הכלא ורשויות הצבא, מתעלמים מהבקשה האלמנטרית של האברך כבר יומיים, כאשר התינוק מסתובב לא השגחה נאותה.

תגובת דובר צה"ל "העצור נעצר בגין עריקה, לאחר שנעדר מן השירות מאז שנת 2012, ושוהה כעת בבסיס הכליאה.

בקשת העצור לחופשה מיוחדת בביתו נבחנה ע"י גורמי המקצוע בכלא ואושרה באופן חריג, לאור נסיבותיו האישיות.

לא ניתן להיעתר לבקשת העצור להכניס איתו לבסיס הכליאה את בנו התינוק. בסיס הכליאה הצבאי אינו ערוך להחזקת תינוק בן חודש וחצי, ואין בו את התנאים הדרושים מבחינה רפואית לשם שמירה על שלומו ובריאותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר