עשרות הרוגים

תיעוד מבפנים: ההרס הנורא בעיר המופגזת ליד קייב

זעקות שבר, גופות על האדמה, בניינים ורכבים חרוכים ועשן רב מיתמר • כך נראתה היום העיר צ'רנייב, השוכנת צפונית לבירה קייב, שהומטרה באש כבדה בידי הכוחות הרוסיים (מלחמה TV)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההרס בצ׳ירנייב (צילום: לפי סעיף 27א)

עשרות אנשים נהרגו היום (חמישי) לפי הדיווחים בעיר צ'רנייב, הצפונית לקייב, בעקבות מתקפה אווירית של הצבא הרוסי. בסרטון ויראלי שתיעד אחד מתושבי העיר נראה ההרס הרב והחורבן, וגם זעקות האנשים שקרוביהם מתו במהלך המתקפה.

המלחמה בינתיים נמשכת, כאשר קרבות קשים ניטשים באזור העיר מריופול בדרום מזרח המדינה. הבוקר המצור על העיר מוריפול מתחזק. בעיר טוענים כי רוסיה ניתקה את העיר מאספקת מים, חשמל וחימום.

בעירייה אמרו כי "רוסיה עושה עלינו מצור ומונעת אספקת אוכל. בדיוק כמו שהיה במצור על לנינגרד". בהודעת העירייה נכתב כי "במכוון, במשך שבעה ימים, הרוסים הורסים את התשתית הקריטיות של חיי העיר. אין לנו אור, מים או חשמל". עוד טענו: "זהו רצח עם של העם האוקראיני".

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר מוקדם יותר היום כי "האמריקאים מכתיבים לגרמנים מה טוב יותר עבור ביטחונם. ארצות הברית מנסה לכפות על אירופה ועלינו את ההשקפה שלהם."

עוד אמר כי "בדיוק כמו שלאמריקנים יש עכשיו שאיפה לשלוט באירופה, כך הייתה שאיפה דומה גם לנפוליאון ולאדולף היטלר.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ערך אחר הצהריים שיחת טלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השיחה הוגדרה על ידי אנשי מקרון כשיחה 'מתוחה', וכי היא ארכה במשך כשעה וחצי. מקרון אמר לפוטין כי הוא עושה "טעות גדולה".

עוד אמר מקרון לפוטין כי הוא שם את עצמו באשליות לגבי גורלו של הממשל בקייב, ובטווח הארוך המלחמה תעלה מחיר יקר מאוד לרוסיה.

מקרון אמר לפוטין: "אתה משקר לעצמך. זה יעלה למדינה שלך ביוקר, המדינה שלך בסופו של דבר תהיה מבודדת, נחלשת ותחת סנקציות למשך זמן רב מאוד".

מנגד, פוטין טען בפני מקרון כי הוא מעוניין להשיג נטרול מנשק אוקראיני, בין אם הדיפלומטיה ובין אם במלחמה: "רוסיה מתכוונת להמשיך במאבק הבלתי מתפשר נגד חמושים וקבוצות חמושות לאומניות. הניסיונות להאט את השיחות יובילו רק לדרישות נוספות של קייב על מדינה שלנו".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר