מחשש שיחוסל

ארה"ב נערכת למבצע חשאי לחילוץ זלנסקי

משרד החוץ, הפנטגון וסוכנויות אמריקניות נוספות הכינו תוכנית מגירה למקרה בו ייצטרכו להבריח את נשיא אוקראינה ולדומיר זלנסקי מקייב, מחשש שרוסיה תצליח לחסלו (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא ולדומיר זלנסקי (צילום: משרד ההגנה של אוקראינה)

ארצות הבירת נערכת למבצי חילוץ חשאי של נשיא אוקראינה, ולדומיר זלנסקי, מחשש שרוסיה תנסה לחסל אותו במסגרת המלחמה בין המדינות.

לדברי גורם בכיר ששוחח עם ה'וושינגטון פוסט', משרד החוץ, הפנטגון וסוכנויות אמריקניות נוספות מתכוננות למקרה בו יצטרכו להבריח את הנשיא האוקראיני ממקום מושבו בקייב.

לדברי הבכיר, ארה"ב נערכת למספר אפשרויות, כולל האפשרות של הברחת זלנסקי לפולין, שם הוא יקים ממשלה גולה.

בתוך כך, באוקראינה דיווחו כי חבר צוות המשא ומתן האוקראיני, דניס קרייב, חוסל הלילה לאחר שנחשד כמרגל עבור רוסיה. קרייב חוסל במהלך מבצע למעצרו, ולאחר חילופי אש הוא נהרג במקום.

החרדי שנלחם נגד רוסיה בריאיון ישיר • צפו

כזכור, בשבוע שעבר, דווח כי מאות שכירי חרב של רוסיה הצליחו להסתנן אל בירת אוקראינה קייב, עוד לפני שרוסיה פלשה לכיוון המדינה, ומקבלים הוראות מהקרמלין.

על פי הדיווח בכלי תקשורת ברחבי העולם, מטרת שהותם של שכירי החרב במקום לערער את היציבות בעיר ולהקל על הכוחות הרוסיים. לפי דיווח בניו יורק טיימס אחת ממשימות שכירי החרב היא לרצוח את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי.

בנאום שנשא בשבוע שעבר התבטא זלנסקי: "לפי המידע שלנו, האויב סימן אותי כמטרה מספר 1. המשפחה שלי היא יעד מספר 2. הם רוצים להרוס את אוקראינה פוליטית על ידי חיסול ראש המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר