היום ה-11 למלחמה

הפסקת אש הופרה במריופול, 'חיילים סיפרו על פשעי פוטין'

כשבוע וחצי חלף מאז פלשה רוסיה לשטחה של אוקראינה, ובצבא האוקראיני טוענים כי מאז הפלישה איבדו הרוסים מעל 11 אלף חיילים • בחסות הפסקת אש, 200 אלף יפונו מעיר החוף מריופול (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: 27 א)

עשרות אוטובוסים מתמלאים היום בצהריים (ראשון) בעיר החוף מריופול בפעולת חילוץ של משרד הפנים באוקראינה. העיר שנמצאת תחת מצור, ניסתה לבצע אתמול את פעולת החילוץ, אך ברוסיה הפרו את הפסקת האש. כעת, חודשה הפסקת האש למשך מספר שעות בה ינסו לחלץ את 200 אלף התושבים שעדיין לכודים בעיר.

תיעוד מהפינוי

בתוך כך, בצבא אוקראינה פרסמו רשמיה של האבידות שלהערכתם ספג צבא רוסיה מאז הפלישה לפני קצת יותר מעשרה ימים.

על פי נתוני הצבא האוקראיני, מאז הפלישה נהרגו יותר מ-11 אלף חיילים, בזמן שברוסיה טוענים כי איבדו פחות מ-500 חיילים.

בנוסף, טוענים באוקראינה כי 285 טנקים, 44 מטוסי קרב, 48 מסוקי קרב, 109 מערכות ארטילריה ו-21 אמצעי הגנה אווירית הושמדו.

בצבא אוקראינה מוסיפים וטוענים כי ״חלק מטייסי האויב שרדו וקיבלו טיפול רפואי. הם כבר התחילו לספר על פשעי משטר פוטין נגד האנושות״.

בכירים בממשל האמריקאי אומרים כי הציעו לממשלה הפולנית להעביר מטוסי קרב ישנים לאוקראינה, ובתמורה תעביר ארצות הברית לפולין מטוסי קרב חדישים. בכיר בבית הלבן אומר כי צעד כזה יהיה טעון אישור של הקונגרס.

אתמול בערב הודיעו חברות האשראי ויזה, מאסטרקארד וכן חברת התשלומים PAY PAL כי יספיקו את פעולתם במדינה. המשמעות: אזרח רוסיה שמחזיק באחד מכרטיסים אלו לא יוכל לבצע עסקאות מחוץ לרוסיה, וכל שאר העולם לא יוכל לבצע עסקאות ברוסיה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר