מעל מיליון וחצי

"משבר הפליטים הגדול ביותר ממלחמת העולם"

נציב סוכנויות הפליטים של האו"ם התייחס היום אל משבר הפליטים כתוצאה מהמלחמה באוקראינה וטען כי זהו "משבר הפליטים הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: 27 א')

אחר שהבוקר (ראשון) עדכנו באו"ם את מספר הפליטים כתוצאה מפלישת רוסיה לאוקראינה, התייחס פיליפו גרנדי, נציב סוכניות הפליטים באו"ם לעלייה במספר הפליטים.

גרנדי אמר כי הנתון הגבוה של מיליון וחצי פליטים בעשרה ימים בלבד מעיד על קיום "משבר הפליטים שגדל במהירות הגבוהה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה".

קרוב ל-38 אלף פליטים נרשמו בגרמניה, זאת לצד כ-1500 פליטים יהודים שהגיעו לישראל כתוצאה מהמלחמה הקשה באוקראינה.

"אנחנו נאחר בגרמניה פליטים שיברחו מהמלחמה באוקראינה ללא קשר לדת, גזע ולאום" אמרה שרת הפנים של גרמניה, ננסי פאסר.

לצד זאת, אומרים באו"ם כי ייתכן שמספר הפליטים גדול בהרבה ממיליון וחצי פליטים, זאת בשל העובדה כי פולין מקבלת את כולם ומעבירה פליטים לגרמניה ללא בדיקות.

רבים מהפליטים מתעתדים לעלות לישראל כבר בימים הקרובים. מאנשי משפחה וקהילה, אנשים עובדים ומבוססים, הם הפכו בין רגע לחסרי כל.

רבים מתארגנים לקליטתם בישראל. בחב"ד, בין היתר, שליוו רבים מהם לאורך כל השנים באוקראינה, החליטו להעניק לאותם פליטים קרש הצלה ראשוני. במסגרת הסיוע, 'כולל חב"ד' יחלקו לפליטים מאוקראינה כרטיסים נטענים בשווי אלפי שקלים לכל משפחה, כרטיסים בהם ניתן לרכוש מזון ומוצרים בסיסיים ברשתות השיווק הגדולות בישראל.

בנוסף, בימים הראשונים לקליטתם בארץ, יעבירו אנשי הארגון מדי יום ארוחות חמות לכל אותם הנזקקים לכך, ובדגש על קשישים ויתומים, וכל זאת באמצעות צי של מתנדבים הפרוש בכל רחבי הארץ.

"מדובר בעזרה ראשונה", אומר מנהל 'כולל חב"ד' הרב מנדי בלוי. "מדובר באנשים מבוססים שבין רגע הפכו לפליטים. בעלי בתים מכובדים שברחו מהתופת עם מזוודה קטנה של בגדים וזהו כרגע כל רכושם עלי אדמות".

לדבריו, "בין העולים ישנם גם עשרות יתומים ואלמנות ואנשים קשישים, לחלקם אין משפחה או מכרים פה בארץ. אם לא אנחנו, אין מי שידאג להם. זו הצלת נפשות של ממש".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר