"לא זיהנו" | צפו

השר מ'יש עתיד' התעמת עם 'הפלג' - וחולץ

שר התיירות מ'יש עתיד', נקלע להפגנה של 'הפלג' בכניסה לירושלים וזכה לקיתונות של בוז ושנאה, ולטענתו, הוא חולץ מהמקום ע"י המשטרה • 'הפלג': "לא זיהנו אותו כלל" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שר התיירות בהפגנה, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך ההפגנה הערב (ראשון) של 'הפלג הירושלמי', נגד מעצרו של האברך בבית שמש, שר התיירות יואל רזבוזוב, התעמת עם המפגינים, ולטענתו, הוא חולץ על ידי המשטרה.

רזבוזוב, יצא ממשרדו שבירושלים לפגישות עבודה באזור המרכז, ונקלע להפגת ה'פלג' סמוך לגשר המיתרים בכניסה לירושלים.

לטענת השר, הוא זוהה על ידי המפגינים, כאשר הוא ניסה תחילה לדבר אל ליבם, אך אלו הגיבו באלימות מילולית ובהערות גזעניות ולא אפשרו את המשך הנסיעה. אך כשהמתפרעים החלו להשתמש באלימות פיזית, כיתרו וניערו את הרכב, כוח משטרה שהיה במקום התערב, וליוו אותו בנסיעתו לאורך כל הרחוב, עד שהיה בטוח להמשיך בנסיעתו.

מנגד, בפלג הירושלמי טוענים, כי "מבדיקה שערכנו עם המפגינים במקום, איש מקרב המפגינים כלל לא זיהה את רזבוזוב כדמות פוליטית כל-שהיא, אלא כאל אדם אנטי דתי שנקלע לסיטואציה וניסה לעורר בכוח פרובוקציה. המפגינים הגיבו בהתאם".

כזכור, מוקדם יותר הערב - במהלך ההפגנות הערב, תועד שוטר נגדו הוגש כתב אישום בגין תקיפה - כשהוא תוקף אדם נוסף. במשטרה החליטו, למרות הגשת כתב האישום, להחזיר את השוטר לפעילות בשטח, ובצל החלטה זו השוטר שוב נהג באלימות במפגינים, כפי שקלטה עדשת מצלמת צלם 'כיכר'.

תיעוד מזעזע: ראשו של החרדי מוטח בקרקע

ממשטרת ישראל נמסר: "לצערנו פעם אחר פעם בוחר האתר לסקר הפרות סדר אלימות תוך שימוש בתיעודים חלקיים מאוד שאינם מייצגים כלל את ההתרחשות במקום ובניסיון להכפיש שוטרים שפועלים לשמירת הסדר הציבורי."

"בעקבות הפרת סדר והתפרעות של מאות במהלך מחאה כוחות המשטרה החלו לפזר את מפרי הסדר במקום, לאחר שניתנה הוראת פיזור ללא הואיל. במהלך הפרת הסדר חסמו מפרי הסדר צירים, אוטובוסים רכבי חירום ואת הרכבת קלה, וכן התעמתו עם השוטרים במקום תוך השלכת חפצים לעברם. המשטרה פועלת להדיפת המתפרעים באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר, ועד כה נעצרו 4 מפרי סדר. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפר התפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים ובמשתמשי הדרך בניגוד לחוק."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר