הפלישה לאוקראינה

ישראלי תושב מוסקבה: "רוסיה לא יכולה להסכים להתרחבות נאט"ו"

דוחה את הביקורת נגד רוסיה, מחמיא לנשיא פוטין, מביע אמפתיה למראות הקשים אך משווה לתקיפות בעזה • ישראלי תושב מוסקבה על המלחמה באוקראינה, "פוטין עשה סדר יום" (עולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מרכז מוקסבה (צילום: shutterstock)

המלחמה באוקראינה: ‏רונן גור, ישראלי תושב מוסקבה, דחה היום (שני) את הביקורות נגד רוסיה, החמיא לפוטין והזכיר את התקיפות הישראליות בעזה כהשוואה להצגת פעולותיה של רוסיה בתקשורת העולמית.

"אני משתהה ומתפלא על העליהום שיש בעולם נגד רוסיה והעומד בראשה", אמר, בראיון שהעניק לטלי מורנו וספי עובדיה בגלי צה"ל. "לפני פוטין המדינה הייתה ממוטטת, לא היה ביטחון אישי. הוא עשה סדר והיום היא אחת המדינות הכי משגשגות בעולם".

עוד הוסיף: "זו טעות בסיסית להגיד שרוסיה פלשה ללא סיבה לאוקראינה. במשך שנים היה סכסוך פנימי באוקראינה בין חצי שרצה להיות חלק מרוסיה וחצי שרצה להצטרף למערב. מה שמצדיק את הפלישה - רוסיה לא יכולה להסכים להתרחבות נאט"ו מזרחה בניגוד להסכמים".

לדבריו, ‏"אני בוודאי לא לא שמח ממה שקורה, אך גם אנחנו כישראלים סובלים מאוד מהתקשורת הבינלאומית כשאנחנו נאלצים לתקוף בעזה. אף מילה שלי או של רוסי אחר לא יכולה לעמוד מול בתים הרוסים, אוכלוסייה שנמלטת מביתה וילדים מתים - אבל זה חלק ממה שקורה".

‏בהמשך הגיבה אלונה גולדנברג, גם היא ישראלית תושבת מוסקבה, אצל ‎טלי מורנו וספי עובדיה בגל"צ, ואמרה: "לשמוע את זה מישראלי מעלה לי את הדופק. הוא מצטט 10 שנים של שטיפת מוח של הנרטיב הרוסי. במשך שנים הייתי שגרירה של רצון טוב, זאת שמסבירה את העמדה הרוסית ומנסה לפתוח אופקים - אבל הקו הזה נחצה עם תחילת ההתקפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר