יום ה-12 למלחמה

ניסיון שלישי להפסקת האש, שר ההגנה: "מבטיח הפתעות"

רוסיה הודיעה כי תנצור את האש כדי לפנות אזרחים, אלא שלפי המפות שפורסמו פינוי האזרחים יהיה אל רוסיה או לבלארוס • שר ההגנה רזניקוב: "חלה התקדמות משמעותית באספקת הנשק" (מלחמה)

ציקי ברנדווין | כיכר השבת |
הפגזות על אוקראינה (צילום: משרד הפנים האוקראיני)

היום ה-12 למלחמה באוקראינה: אחרי לילה נוסף של הפגזות על אוקראינה, התבטא שר ההגנה רזניקוב הבוקר (שני) כי ״חלה התקדמות משמעותית באספקת הנשק" למדינה. לדבריו, "מבטיח שיהיו הפתעות״.

עוד אמר רזניקוב: "אנחנו עושים כל שביכולתנו לפתיחת נתיבים הומניטריים". הוא ביקש סיוע בלוחמה אווירית, ואמר: ״הניצחון שלנו לא יגיע על ידי הבטחות אלא על ידי חיל האוויר האוקראיני״.

היום הכריז צבא רוסיה כי ינצור, החל מהשעה 10:00 בבוקר שעון מוסקבה - 9:00 שעון ישראל - את האש במספר ערים באוקראינה על מנת לאפשר פינוי של אזרחים.

ההודעה על עצירת האש נמסרה באמצעות 'אינטרפקס', סוכנות הידיעות הרוסית, והיא התקבלה לבקשתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שנפגש ערב פרוץ המלחמה עם הנשיא פוטין ומנסה לגשר בין הצדדים.

המסדרונות ההומניטריים צפויים להיפתח בערים קייב הבירה, חרקיב במזרח אוקראינה - המופגזת קשות כבר מספר ימים. כמו כן יפתח מסדרון במריופול בדום מזרח המדינה, גם היא עיר שחוותה הפגזות קשות לאחרונה, ובסומי - עיר גדולה במזרח אוקראינה.

אלא שיש הרואים בנצירת האש תרמית, שכן לפי המפות שפורסמו עולה כי המסדרונות ההומניטריים וחילוץ האזרחים ייעשה למדינות רוסיה ובלארוס.

במהלך הלילה ההפגזות הרוסיות על מדינת אוקראינה נמשכו. הלילה הופגזה בין היתר באופן כבד העיר מיקולייב, בדרום המדינה.

יחד עם זאת, בפנטגון העריך כי לא ניכר כל שינוי בפריסת הכוחות באוקראינה ושצבא רוסיה עדיין מנסה לכתר את הערים קייב, חרקיב וצ'רניהיב.

באוקראינה הזהירו הלילה כי הכוחות הרוסיים מתכוננים להסתערות מסיבית על הבירה קייב ומכינה את כוחותיה למתקפה כוללת על העיר.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הצהיר הלילה, בסרטון שפרסם ב'פייסבוק' שלו כי על הפגיעה הרוסית באזרחים "לא תהיה מחילה". לדבריו, אלו שיבצעו אותה "יצטרכו לתת את הדין

בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" דווח הלילה (בין ראשון לשני), בשם גורמים אמריקנים, כי שכירי חרב סורים שמתמחים בלחימה בשטח בנוי גויסו בידי הצבא הרוסי למלחמה באוקראינה. מספרם אינו ידוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר