הילולת ל"ג בעומר

הפרויקטור: "רק אלפים ישהו בהר; תהיה רק הדלקה אחת"

הפרויקטור שמונה להיות אחראי על ל"ג בעומר במירון - השנה, סיפר בדיון בוועדה בכנסת על איך נערכים, כמה אנשים יכנסו להר, מי ידליק את המדורה, הטקס לזכר ההרוגים וחלוקת האוכל (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
תמונה: צביקי טסלר | בוידיאו: מתן כהנא מדבר בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

ועדת ביטחון הפנים בראשות ח"כ מירב בן ארי דנה היום (שני) בהיערכות גופי הממשלה להילולת הרשב"י במירון - דיון משותף עם ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים

בפתח הישיבה אמרה חברת הכנסת מירב בן ארי, "בל"ג בעומר אשתקד אירע אסון כבד מאד - האסון הכבד ביותר שהתרחש בישראל. מאז ישבה הוועדה ודנה בנושא ואף הוציאה מסקנות ביניים שלפיה אנחנו פועלים ונפעל לעתיד. הצדק ההיסטורי שנעשה עם המשפחות הוא יהיה אמיתי. אנחנו נשנה את מתווה מירון לכל הדורות הבאים, ואני מודה לשר הדתות שמוביל את השינוי הזה. ברור לי שמירון הבא יראה אחרת, אך לא רק מירון הבא, אלא מירון לכל הדורות הקודמים".

שר הדתות מתן כהנא, שהשתתף אך הוא בוועדה אמר: "אני רוצה לומר בפתח דבריי שנושא מירון הוא נושא א-פוליטי שלא קשור בכלל לנושאים הפוליטיים האחרים שקשורים למשרד הדתות. אני קורא למנהיגי הציבור, וחבל שלא כל חברי הכנסת של הציבור שמגיעים להילולא נמצאים כאן, בלי שיתוף פעולה שלהם, הנושא עלול להיות בעייתי".

עוד הוסיף כהנא: "השנה הזאת היא שנה אחרת. יש עדיין הרבה ליקויים והאתר לא נראה כעת כפי שהוא יראה בעוד שנתיים מהיום. אנחנו משתדלים לזהות את הליקויים ולטפל בהם, ואם יעלו כאן בוועדה נקודות מסוימות, אנחנו נטפל בהם. מירון השנה לא יראה כפי שהוא היה נראה בשנה שעברה, ומירון בעתיד לא יראה כפי שתיראה ההילולא השנה".

הפרויקטור המיוחד שמונה לענייני מירון, על ידי כהנא - צביקי טסלר, אמר בדיון בוועדה: "בהילולא השנה נשים דגש מיוחד על קיום הדלקה אחת בלבד, על טקס התייחדות עם הרוגי האסון שיתקיים ככל הנראה במוצאי ההילולא, ועל התנועה של המתפללים במתחם הציון הצפוף. עשינו סיור בשטח וכעת אנחנו לא יודעים לומר במדוייק כמה אנשים יוכלו להיות בשטח ההר".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי שאלה: "מדוע אין לכם עדיין את המספר?".

טסלר: "כשעשינו סיור בשטח הערכנו את המספר בכ-20,000 אנשים, אך לאחר מכן הבנו שחלק מהשטחים אינם בטיחותיים ולכן נכון לעכשיו המספר יהיה אלפים בודדים".

טסלר הסביר, כי "רק אלפים בודדים בלבד יוכלו לשהות בהר מירון בל"ג בעומר", טסלר אף הפתיע את הנוכחים כשסיפר: "שלא תהיה יותר חלוקת מזון בהר מירון".

מירב בן ארי: "זה אוכל שנמכר?"

טסלר: "לא. במירון לא מוכרים אלא מחלקים אוכל ע"י הכנסות האורחים".

בן ארי: "חבל שאצלנו זה לא קיים".

נציג המשטרה בוועדה אמר: "המשטרה מצפה לשיתוף פעולה מצד הפרויקטור, כפי שהפרויקטור מצפה לשיתוף עם המשטרה. בסוף, האחריות על האירוע עובר לידי המשטרה שהיא זאת שצריכה לחתום ולקחת אחריות".

בדיון גם דיברו על ההילולה המסורתית המתקיימת במירון מדי שנה בז' באדר; שר הדתות: "אנחנו בוחנים לאפשר את קיום ההילולא בז' אדר, ולסגור את מתחם הציון, ובכך נטרלנו את הבעיה הבטיחותית שקשורה לחשמל, ושהציבור השנה יציין את ההילולא מחוץ לציון רשב"י".

יוסי שווינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים אמר כי "אנחנו השנה זזנו הצידה. יש את הפרוייקטור שמונה לתפקיד והוא זה שאחראי על ההילולא. אין איכלוס בלולים כבר למעלה משש שנים. כל מי שישן במירון, שוכר צימר או דירה במירון או ביישובים הסמוכים.

"מונחים לפניי כל הניירת של כבאות והצלה משנים עברו, ומעולם לא היתה דרישה מצידם שעסקה בנושא האשפה, ולכן אני מאד מופתע לשמוע על זה מנציגי הכבאות שהגיעו לוועדה".

טסלר: "אין יום שאני לא מדבר עם יוסף שווינגר ומתייעץ איתו"..

מלינובסקי: "אבקש לשים דגש השנה לנושא האשפה בהר".

שווינגר: "אנחנו מפנים מידי שנה 10 טון אשפה, החל מיומיים לפני ההילולא ועד לאחריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר