"הפגנת זעם"

אחרי ירושלים: 'הפלג הירושלמי' יפגין מחר במרכז

לאחר המחאה הסוערת בירושלים, בה נעצרו שבעה מפגינים, 'הפלג הירושלמי' מתכוון לצאת מחר (שלישי) ל"הפגנת זעם המונית" במרכז הארץ עקב המשך מעצרו של האברך (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה בירושלים, אמש (צילום: חיים גולדברג)

לאחר המחאה הסוערת בירושלים, בה נעצרו שבעה מפגינים, 'הפלג הירושלמי' מתכוון לצאת מחר (שלישי) ל"הפגנת זעם המונית" במרכז הארץ.

ב"וועדה להצלת עולם התורה" של 'הפלג' הודיעו כי עקב המשך מעצרו של האברך הרב שמחה בונם טייטלבוים, ו"לאור גזר הדין הדרקוני", שהטיל עליו בית המשפט הצבאי כשהורה כי יישאר בכלא עד תום ההליכים, "הורו גדולי התורה להמוני בית ישראל לצאת ולהרעיש עולם ומלואו – נוכח ביזוי כבוד התורה ולומדיה בדומה לממשלים חשוכים ודיקטטוריים, ונוכח המשך חקיקת חוק הגיוס – חוק השמד".

"אנו מכריזים בזאת", נאמר בהודעת הוועדה, "בשם גדולי התורה על 'הפגנת זעם' המונית שתתקיים מחר - יום ג' באזור מרכז הארץ".

מזעזע: ראשו של מפגין חרדי נמעך על הכביש

בשלב זה, הם לא מפרסמים את פרטי ההפגנה, לא את מיקומה ולא את שעת ההפגנה, ומבקשים מהנהגים המתכננים לשהות מחר באזור במרכז, לעקוב אחר ההודעות כדי להימנע מעוגמת נפש מיותרת.

מהוועדה להצלת עולם התורה של הפלג הירושלמי נמסר: "כפי שהוכחנו ביממות האחרונות, הציבור החרדי נאמן לדרכו ומוכן למסור עליו את נפשו כפשוטו. אנו קוראים לשלטונות, הסירו ידיכם מלומדי התורה והימנעו מחקיקת חוק הגיוס הנוכחי שהוא חוק שמד עבור הציבור החרדי. דרישתנו היא אחת: החזירו את חוק הגיוס המקורי שהיה נהוג במשך עשרות שנים מאז קום המדינה, ושהיה מקובל על כל גדולי התורה לדורותיהם – הסדר תורתו אומנותו, ללא גזירות יעדי גיוס, מכסות גיוס ופיתויים נגד לומדי התורה".

בוועדה ציינו כי "בימים אלו מוגשים תביעות אישיות וארגוניות נגד פיקוד המשטרה ונגד שוטרים, שפועלים באלימות ובאכזריות שאין בדומה לה באף הפגנה אחרת בישראל - נגד מפגינים שאינם נוקטים בכל אלימות שהיא, לא נגד שוטרים ובטח שלא נגד אזרחים. לא נוותר לאף שוטר אלים!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר