אזרחים מכינים תכנית בריחה

מולדובה בלחץ: "פוטין משוגע, יפלוש גם לפה"

בעוד צבא רוסיה נתקל בקשיים בכיבושה של אוקראינה, במולדובה השכנה רבים חוששים כי הם הבאים בתור מייד אחרי כיבוש אוקראינה • הנהגת המדינה מנסה להרגיע (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
גשר גישה לקייב שהופגז, אילוסטרציה (צילום: צבא אוקראינה)

למרות הקושי של צבא רוסיה לכבוש את אוקראינה, במולדובה, הגובלת באוקראינה וברוסיה, אזרחים רבים חוששים כי הם הבאים בתור.

ב'וושינגטון פוסט' ראיינו היום (שני) מספר אזרחים במדינה, הטוענים כי אחרי שראו את ההתדרדרות המהירה באוקראינה, הם כבר לא לוקחים סיכונים ומכינים תכנית מגירה להימלטות מהמדינה הקטנה.

תושבת מולדובה בשנות השלושים לחייה סיפרה לכתב העיתון "אנחנו לא יודעים מה עובר במוחו של פוטין. האיש משוגע. הוא יכול לפלוש גם לפה".

הלחץ מורגש גם במסדרונות השלטון שמנסים להרגיע, לצד התקרבות מהירה מאוד למערב. רק בשבוע שעבר הגישה מולדובה בקשה רשמית להצטרפות אל האיחוד האירופי.

אזרחים רבים ציינו כי המלחמה המתנהלת בעיר החוף אודסה נמצאת פחות מ-50 קילומטרים מגבול מולדובה. "אני התחלתי לאסוף מטבע חוץ" סיפר תושב מולדבי.

מנגד, אחרים טענו כי הם לא חוששים וכי "אני מאמין רק בשלום". אלא שלאחר זמן טען כי אכן הוא חושש וחושב כבר על אפשרות לעזיבת המדינה בהקדם האפשרי.

כך או כך, בממשל המולדבי ממשיכים כל העת להדגיש כי אין שום מודיעין בשעה זו על כוונה לפלישה למולדובה, וקוראים לאזרחי המדינה להרגע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר