בלשכת הגיוס | תיעוד

שערורייה: בחורי הישיבות מחכים שעות בלי אוכל ושירותים

בדיקת 'כיכר השבת': בחודשים האחרונים נאלצים אלפי בחורי ישיבות, לחכות שעות בלשכת הגיוס ללא כל תנאים אלמנטריים בסיסיים וללא כל סיבה הנראית לעין; "ומתפלאים ש'הפלג' לא מתייצב" (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בחורי הישיבות ממתינים מחוץ ללשכת הגיוס בתל השומר (צילום: ללא קרדיט)

תופעה בלתי נסבלת: על פי בדיקת 'כיכר השבת', בחודשים האחרונים, בחורי הישיבות המגיעים ללשכת הגיוס בתל השומר, נאלצים לחכות בתת-תנאים, ללא כל סיבה מוצדקת הנראית לעין.

על פי החוק הקיים, בחורי ישיבות שמעוניינים לקבל דיחוי מהצבא ולהמשיך לשקוד על חוק לימודם בישיבה, מחויבים לבוא מדי חצי שנה ללשכת הגיוס בתל השומר ולהציג את הדיחוי החתום בידי עורך דין, המוכיח כי תורתם אומנתם.

הסדר זה נהוג שנים רבות, ועד לא מכבר, היה ניתן להציג את הדיחוי גם בלשכת הגיוס המיתולוגית בירושלים, אלא שבשנים האחרונות, רשויות הצבא החליטו, כי הדיחוי יתבצע רק בלשכה בתל השומר.

מבדיקת 'כיכר השבת', עולה, כי מאז הקורונה בחורי הישיבות המגיעים ללשכת הגיוס בתל השומר נאלצים לעבור קודם הגעתם למדור ישיבות - מדור של גיהינום.

אחד מבחורי הישיבות שהגיע אתמול ללשכת הגיוס, מספר ל'כיכר השבת', מה התרחש שם, לדבריו, "מאז התפשטות נגיף הקורונה בישראל, המצב בלשכת גיוס - נהיה נורא". לדברי הבחור, "לפני הקורונה, הבחורים היו נכנסים לבית הכנסת בלשכת הגיוס, יושבים בפנים במקום מוצל או מוגן מגשמים, לומדים ומחכים שיקראו בשם שלהם להיכנס לתוך הלשכה, כדי להציג את הדיחוי".

"גם אם היה עומס בבתי הכנסת, הבחורים היו יכולים להיכנס לתוך המתחם ולשבת שם - ואף לרכוש ממכונות החטיפים והשתייה ואפילו לא ייאמן לעשות את הדבר האלמנטרי ביותר - וללכת לשירותים".

לדברי הבחור: "מה שקורה היום זה קטסטרופה, להגיע לפה זה נהיה סבל בל יתואר, בחורי הישיבות נאלצים לעמוד בקור, בגשם בחום הלוהט ולהמתין בחוץ שעות רבות - סתם. הרי אפשר להכניס אותנו בפנים אבל משום מה, הצבא החליט שלא - הבחורים יסבלו בחוץ".

בחור אחר מאר ל'כיכר השבת': "זו פשוט התעללות לשמה אין לכך שום הסבר הגיוני - העולה על הדעת. הם משאירים אותנו בחוץ כמו עדר עיזים".

בחור נוסף מספר: "אני הגעתי בשעה עשר בבוקר ללשכת גיוס ועד השעה 14:00 לא נכנסתי ונאלצתי לעמוד בשמש הקופחת ולהמתין. למה? למה להכניס כל רבע שעה עשרה בחורים?".

עוד בחור מספר: "אתמול אף נוצרה פה אנדרלמוסיה גדולה, מכיוון שיש בחורים שצריכים שירותים או שחייבים לקנות שתייה, וכאשר פותחים את הדלת לעשרה בחורים, אותם בחורים מנסים להיכנס פנימה בכל הכוח ומתחיל בלאגן ומכות. זה קורה כי אנשים כבר מאבדים סבלנות ונראה שלאף אחד לא אכפת. אתמול אפילו הגיעה משטרה בניסיון להשליט פה סדר".

אותו בחור מוסיף בציניות: "אחר כך מתפלאים למה 'הפלג' לא מתייצבים ועושים הפגנות. ברור, הם צודקים, אם ככה מתייחסים אלינו - שלא עשינו שום דבר ואנו פועלים לפי החוק, אז למה הם מצפים?!".

כזכור, לפני יותר משנה, בזמן הקורונה, דווח לראשונה ב'כיכר השבת', על כך שבצבא מכריחים מאות בחורי ישיבות לבוא ביחד ללשכת הגיוס ובכך נוצרה מסיבת הדבקה המונית.

תגובת דובר צה"ל: "מדור בני הישיבות פועל בתיאום מלא מול ועד הישיבות, ומאזן בכל יום את מספר הישיבות שמתייצבות באופן מרוכז ובזמנים קבועים מראש. על מנת למנוע אי-סדר, נעשים מאמצים רבים בכדי שהכניסה למדור תעשה בצורה מבוקרת. לעיתים לאור אי עמידה בזמנים של המזומנים, נוצרים עומסים המביאים להמתנה".

"נציין כי המדור דואג לרווחתם של בני הישיבות ומספק מענה מותאם. במידה וההמתנה נעשית בחוץ, ישנה אפשרות להיכנס למדור ולקבל מענה של מזון, שתיה ושירותים. המענה הינו דינמי, ונעשה לאור הצרכים שעולים. בחורף מוקם אוהל מסודר על מנת לאפשר המתנה נוחה במקרה הצורך, וכנ״ל בשעות החמות מוקמת ציליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר