"מה אכפת לי"

זלנסקי: "מקווה שהסוף של המלחמה הזו יהיה כמו בסרטים"

נשיא אוקראינה הודף את הביקורות הרוסיות, מצהיר שנשאר בקייב, מבקר את אי הסיוע מהמערב, ומצהיר איך הוא רוצה לראות את המלחמה הזו מסתיימת • קטעים מריאיון שהעניק ל-ABC (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא ולדומיר זלנסקי (צילום: משרד ההגנה של אוקראינה)

בצל המלחמה הסוערת באוקראינה: הנשיא ולדימיר זלנסקי העניק היום (שלישי) ראיון לרשת ABC. ביקר את העולם העומד מנגד, ביקש שוב את סגירת השמיים והדף את הטענות הרוסיות.

"אם העולם יעמוד מהצד הוא יאבד את עצמו לנצח", אמר זלנסקי, "כי ערכים שהם זהים לכולם, ערך החיים, הזכות לחיים עבור כל אחד ואחד - בדיוק בשביל זה אוקראינה נלחמת". לדבריו, "את הזכות הזו הכובשים החלשים רוצים לשלול מאיתנו וזה מה שהעולם צריך להגן עליו".

זלנסקי סיפר ביקש מביידן על סגירת השמים. "אמרתי לנשיא ארה"ב כי הדבר הכי חשוב הוא אבטחת השמיים. הרוסים מפגיזים אותנו מהאוויר עם מטוסים, מסוקים. אנחנו לא שולטים בשמיים".

כשנשאל לגבי טענת ארה"ב כי הכרזה על סגירת השמיים תביא למחמה ישירה בין ארה"ב לרוסיה, אמר: "אנחנו חלק מאירופה. משום מה כולם חושבים שאנחנו רחוקים מאמריקה או מאירופה. אתם חייבים להגן עלינו. עכשיו זה אנחנו, מחר זה אתם".

המראיין שאל אם הוא באמת מאמין שפוטין תוקף בכוונה אזרחים. "מה אכפת לי מה הוא מתכוון", השיב זלנסקי. "אנשים מתים".

נשיא אוקראינה הוסיף ואמר, בעודו מצהיר על הישארותו במדינה המופזת: "פוטין ניסה להרוג אותי ואת משפחתי. אני לא עוזב את קייב. אני המנהיג של המדינה הזו ואני נשאר בה. כמובן שאני מקווה שהסוף של המלחמה הזו יהיה כמו בסרטי הוליווד - סוף טוב ושמח".

בתוך כך, שעתיים אחרי ההכרזה על הפסקת אש זמנית בחלק מערי אוקראינה, בצבא אוקראינה דווחו כי בעיר מריופול הצבא הרוסי מפר את הפסקת האש ותוקף רכבים הנוסעים במסדרון ההומניטרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר