הסכם מתבשל

הפרשן חשף: הסיבה שבגללה בנט טס בשבת לפוטין

מתחת לרדאר מתנהל משא ומתן ישיר. המחיר שפוטין דורש מזלנסקי אומנם גבוה מאד, אך יתכן שהוא יעצור את המלחמה הקשה • ומה היה חלקו של ראש ממשלת ישראל בנט? (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

המסע של בנט לאוקראינה החל בקול רעש גדול. ראש הממשלה הישראלי שנסע לרוסיה בעיצומה של השבת, המשיך למדינות נוספות במערב וחזר לישראל, אולם עד כה לא נראו כל תוצאות חיוביות מנסיעתו.

אולם מחשיפה ראשונה של העיתונאי בן כספית ב'מעריב', עולה כי פגישתו של בנט לא נחלה כישלון וכי מתחת לרדאר מתנהל משא ומתן ישיר ורציני בין רוסיה לאוקראינה. המחיר שפוטין דורש מזלנסקי אומנם גבוה מאד, ואף גבוה מהמחיר אותו הוא דרש לפני הפלישה לאוקראינה, אולם יתכן שהוא יעצור את המלחמה וימנע את מותם של עשרות אלפי בני אדם.

בן כספית חושף כי לדברי גורמים המעורים במערכה שבין רוסיה לאוקראינה - בימים האחרונים הכריז פוטין על הפסקת אש בחזיתות מסוימות בכדי לתת לזלנסקי הזדמנות לקבל את ההצעה להפסקת האש אותה הוא מסר, וכי אם זלנסקי ייענה לבקשה המתקפה של פוטין תיעצר ואוקראינה תישאר עצמאית.

לדברי אותם גורמים, במידה ודרישתו של פוטין לא תיענה המלחמה תמשיך בעוצמה גבוהה בהרבה, כשחוסר ההצלחה של פוטין בשלב זה רק יגרום לו להגביר את התוקפנות כלפי אוקראינה עד לכיבושה המוחלט.

על פי הערכות, הדרישות של פוטין מאוקראינה הם: להתחייב שאוקראינה לא תצטרף לברית נאט"ו, להכיר בשלטונם של הבדלנים הרוסיים שבאוקראינה ולוותר על מחוז דונבאס. כמו כן דורש פוטין מזלנסקי לוותר על חלק מצבאו ולהכריז על ניטרליות.

עוד טוען בן כספית, כי גורמים המעורבים בשיחות טוענים ששליחותו של בנט לא הייתה לתווך בין אוקראינה לרוסיה, אלא להתרשם באופן בלתי אמצעי מהמקום בו נמצא פוטין בנקודת הזמן הנוכחית, ולדווח על כך למערב. בעוד ששאר מנהיגי המערב ניתקו את הקשר עם פוטין ובין הצדדים שוררת אווירה של חשדנות, ראש הממשלה הישראלי הוא המנהיג היחיד שמסוגל בעת הזאת לקיים פגישה עם פוטין באווירה של אמון.

עוד טוענים אותם גורמים, כי המערב לא צפוי להתערב בהחלטתה של אוקראינה ביחס לשאלה אם לקבל את דרישותיו של פוטין או לא - בשל הבנתם שהחלטה כזאת הנוגעת לעצמאותה של המדינה צריך להתקבל על ידי הממשלה האוקראינית ואזרחיה ולא כהכתבה מבחוץ על ידי מדינות המערב.

אם הדברים נכונים, כעת נותר להמתין ולראות כיצד יבחר זלנסקי, כשלפי הדיווח הכדור כעת נמצא בידיים שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר