העיצומים על רוסיה מתגברים

קוקה קולה ופפסי מצטרפות לחרם העולמי

ענקיות השתייה נכנעו לביקורת הגואה בעולם, והחליטו לעזוב את ספינת הכלכלה הטובעת של רוסיה, שהולכת ונסגרת מהעולם החיצון. אליהן תצטרף גם מקדונלד'ס הגדולה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

החרם על רוסיה מתפתח: שלוש ענקיות המזון העולמיות, מקדונלד'ס, קוקה קולה ופפסיקו, הודענה הלילה (שלישי) על הצטרפות לחרם התאגידים על רוסיה, שהחל עם הוראת נשיא הפדרציה ולדימיר פוטין על פלישה לאוקראינה.

רשת מקדונלד'ס הודיעה כי תסגור זמנית את כל 850 הסניפים שלה ברוסיה, אך תמשיך לשלם משכורות לכל 62 אלף עובדיה שמועסקים בסניפים שייסגרו. מנכ"ל הרשת, כריס קמפצ'ינסקי, כתב לעובדי החברה כי "לסגור זה הדבר הנכון לעשות כי מקדונלד'ס לא יכולה להתעלם מהסבל האנושי האינסופי באוקראינה".

בנוסף, קוקה-קולה ופפסיקו הודיעו על השעיית מכירת המשקאות שלהן ברוסיה, בעקבות הפלישה לאוקראינה. החברות מצטרפות למקדונלד'ס וכן לסטארבקס שהכריזו על סגירה זמנית של כל הסניפים שלהן במדינה. פפסיקו הודיעה כי תמשיך למכור ברוסיה מוצרים בסיסיים, כמו חלב ומזון לתינוקות.

"אנחנו מכריזים על השעית המכירה ברוסיה של פפסי קולה, ושל שאר המותגים שלנו כולל 7Up ו-Mirinda. כמו כן, נשהה השקעות הון לצד פעילויות הפרסום והקידום ברוסיה", הודיעה חברת 'פפסיקו'.

החברות הללו מצטרפות לשורת חברות, המעסיקות עשרות אלפי עובדים, שכבר הודיעו כי ישעו את פעילותן במדינה הפולשת, מכיוון שעיקר המאמץ העולמי לעצירת רוסיה מתרכז בעיצומים כלכליים כבדים. רק בשבוע האחרון הודיע חברת 'מטא' כי היא משעה את פעילות פייסבוק במדינה, בנוסף לעשרות תאגידים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר