ביוזמת האדמו"ר

עסקני סאטמר יצאו לגבולות: 5 מיליון דולר נתרמו כדי לסייע

יממה לאחר יוזמת האדמו"ר מסאטמר לטובת הצלת יהודי אוקראינה, יצאו אמש קבוצת עסקנים מניו יורק לעבר הגבולות של מולדובה, פולין, הונגריה ורומניה כדי לסייע (חדשות בעולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)
יממה לאחר יוזמת האדמו"ר מסאטמר לטובת הצלת יהודי אוקראינה, יצאו אמש (שלישי) קבוצת עסקנים מניו יורק לעבר הגבולות של מולדובה, פולין, הונגריה ורומניה, על מנת לעמוד מקרוב עבור הצרכים של היהודים שנמלטו משערי המלחמה באוקראינה.
בצעד ראשוני הוקם ועד מיוחד בראשותו עומדים האדמו"ר מקאסוב, הגאון ר' יעקב הורביץ, ראש ישיבת 'בית מאיר', והגאון ר' זלמן הלברשטאם אבד"ק טשאקאווע, שיהיו אחראים על הנושא, כאשר בנוסף העבירו מספר נגידים מחסידות סאטמר סכום ראשוני של 5 מיליון דולר ישירות לבית האדמו"ר.
יצוין, כי בכוונת העסקנים לדאוג בשלב הראשון להעברת היהודים למספר מדינות באירופה, ולאכלסם במקומות ראויים, ובשלב מאוחר יותר בוחנים בסאטמר לבצע צעד משמעותי של הקמת מוסדות לטובת היהודים שיעלו לישראל, על מנת לשמור על יהדותם, וכי לצורך כך מתכוונים לצאת בחסידות במסע גיוס כספים נרחב.
כזכור, בשבת האחרונה, במהלך השיחה שעסקה במלחמה פרץ הרבי בבכי באומרו כי "אחרי מלחמת העולם השניה שאלו הניצולים היכן היו יהודי ארה"ב בעת המלחמה, ועכשיו אנחנו יהודי ארה"ב חייבים להציל את היהודים שנמצאים בסכנה הגדולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר