תיעודים נוראיים

"צבא של גנבים"; אחרי הפלישה, תלונות על ביזה

כמעט שבועיים חלפו מאז הפלישה הרוסית ובאוקראינה מתלוננים על ביזה קבועה של חיילים רוסים. בתים פרטיים, מכולות ובנקים. "הם צבא של גנבים", הלין אחד מהם (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מעשי הביזה (צילום: 27א, מצלמות אבטחה)

מאז הלישה הרוסית לאוקראינה, מתפרסמים תיעודים רבים של חיילים רוסיים בוזזים חנויות ודירות של אנשים פרטיים. זאת לצד מקרי השוד של אזרחים באוקראינה מהשורה.

העיתונאית האוקראינית מיירוסלבה פטסה התייחסה גם היא לתופעת הביזה של צבא רוסיה וסיפרה על השוד של דירת אחיה. "היום, דירת אחי בעיר אירפין נשדדה ונבזזה בידי הפולשים הרוסים".

עוד כתבה: "השכנה שאלה את החיילים למה הם שוברים את הדלת, הרי יש לה מפתח. בכל אופן, הצבא שבר את הדלת וגנב את הכספת שבכלל לא היו בה דברי ערך. כך מתנהג הצבא השני בחוזקו בעולם"

משפחות רבות ברחבי אוקראינה מתלוננות על מקרי השוד שעוברים. כך למשל סיפר השבוע בעל חנות מכולת בכפר קטן, וסיפר איך חיילים רוסיים נכנסו לחנות ופשוט גנבו הכל "הם נכנסו לחנות, לקחו מכל מה שאפשר, השאירו את המכולת בלי אוכל, שגם כך היה מועט וצנוע" סיפר.

כך למשל בסמוך לקייב תועדו מספר חיילים רוסיים שהחליטו לשדוד בנק מרכזי. מתיעוד שפורסם במצלמות האבטחה נראים החיילים גוררים את הכספת העמוסה אל מחוץ לבנק.

גולש ברשת החברתית 'טווויטר' פרסם איך חנות של קרוב משפחתו נשדדה. "החיילים של פוטין הפושע הגיעו לשדוד את החנות.

"בסך הכל מדובר בצבא ענקי של גנבים שרוצה לגנוב את כל מה שנתקל בדרכו - בין אם זה מזון, תרופות, כסף או כל דבר אחר". הוסיף.

לצד זאת, באוקראינה לא נשארים חייבים, וטנקים ומשוריינים רבים של צבא רוסיה שנתקעים בשלג - פשוט נגררים על ידי האוקראינים ועוברים לפעולה.

כאן למשל ניתן לראות פינוי של טנק באמצעות טרקטור חקלאי על יד אחד הכפרים באוקראינה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר