14 ימי מלחמה | מתעדכן

זלנסקי שרד 10 ניסיונות חיסול • חשש מעוד אסון בצ'רנוביל

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא היום שוב במסיבת עיתונאים להכריז על סגירת שמי אוקראינה • הקרמלין: "ארה"ב הכריזה מלחמה כלכלית נגד רוסיה" • צבא רוסיה פתח נתיבים הומניטריים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי על רקע הריסות הצבא הרוסי (צילום: משרד הפנים האוקראיני, לשכת נשיא אוקראינה)

יועצו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען היום (רביעי) כי זלנסקי שרד 10 ניסיונות חיסול מאז פלשה רוסיה לאוקראינה, לפני כמעט שבועיים.

בתוך כך, דובר הקרמלין דימטרי פסקוב טען כי ההחלטה של ארצות הברית אתמול להחרים נפט רוסי היא למעשה "הכרזת מלחמה כלכלית מול רוסיה".

גם בסין תקפו את ההחלטה של הנשיא ביידן ואמרו כי הם "מתנגדים בתוקף לסנקציות חד צדדיות. סנקציות כאלו לא יביאו ביטחון ושלום".

באוקראינה מזהירים כי הפסקת החשמל בתחנת הכח הגרעינית בצ'רנוביל יכולה לגרום לאסון נוסף במקום, עשרות שנים אחרי. בתחנת הכח אמרו "חומרים רדיואקטיביים עלולים להשתחרר מתחנת הכוח הגרעינית מכיוון שהיא לא יכולה לקרר דלק לאחר ניתוק החיבור שלה לחשמל. פועלים השבת החשמל למפעל".

מוקדם יותר היום טענה דוברת משרד החוץ הרוסי כי "ארה"ב ביצעה תכניות ביולוגיות באוקראינה". וכי "בידי רוסיה מסמכים המעידים כי ארה"ב אוגרת רכיבים של כלי נשק ביולוגיים בסמוך לגבול בין אוקראינה לרוסיה".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי פנה היום בהצהרה לתקשורת העולמית וקרא לסגור את שמי אוקראינה "אם לא תסגרו את הרחב האווירי מעל אוקראינה, אתם גם תהיו אחראים למותם של אנשים אוקראינים". עוד אמר: "זוהי החובה המוסרית של העולם לסייע לאוקראינה".

כזכור, הקריאה לסגירת השמיים נדחתה על ידי מדינות נאט"ו שכן אם רוסיה תחליט להפר את ההחלטה, נאט"ו למעשה תאלץ להתערב ולירות אל עבר המטוסים הרוסיים.

בבריטניה הכריזו על שורת סנקציות חדשות נגד רוסיה, בהן איסור על נחיתת מטוסים עם דגל רוסיה בשטח המדינה והעברת חוק לפיו הנחתת מטוס רוסיה בשטח הממלכה המאוחדת תהיה עבירה פלילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר