רבה של קייב

רגע לפני שהוא חוזר לאוקראינה; הרב יונתן מרקוביץ בריאיון

המלחמה שפרצה באוקראינה; האיומים על חיי הרבנים; ההימלטות בהוראת הצבא; החששות של המשפחה וההחלטה לחזור • הרב יונתן מרקוביץ, רבה של קייב, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן : מולי הרשקוביץ)

רבה של קייב ושליח חב"ד לאוקראינה, הרב יונתן מרקוביץ, שנמלט לישראל בשל דרישת כוחות הביטחון באוקראינה וצפוי לחזור לקייב כבר בתחילת השבוע, בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת'. על הרגע שהצבא האוקראיני ביקש ממנו לעזוב, ההחלטה לחזור, הפחדים, האמונה והמשפחות היהודיות שעזבו הכל ויצאו אל הלא נודע. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

הרב מרקוביץ שיתף על ההחלטה לעזוב את אוקראינה: "עד לפני קצת יותר משבוע - המלחמה כמו מלחמה. בתקופה האחרונה הרוסים הכניסו את החיילים צ'צ'נים והם מוסלמים הדוקים. האוקראינים פחדו שאותם חיילים יעשו איזו פרובוקציה ויאשימו את האוקראינים, בפגיעה ביהודים, ואני לשמחתי ולצערי - דמות מוכרת באוקראינה, והם מאוד ביקשו ממני לצאת. הרשויות הצבאיות ביקשו ממני לצאת, הם באמת הוציאו אותנו, הם לקחו אותנו והעבירו אותנו את הגבול".

הרב יונתן מרקוביץ בריאיון לישי כהן

על הימים הקשים שעוברים על הקהילה היהודית, ספר הרב: "אני שומע הרבה מאוד אנשים שקשה להם, הם עזבו בית מסודר והולכים אל הלא נודע. כולל אנשים שהיו מאוד מסודרים באוקראינה, יש אנשים שהם היו מאוד מסודרים גם מבחינה כספית והם עזבו הכל".

הרב מרקוביץ, שצפוי לחזור בשבוע הבא לאוקראינה, סיפר על החשש של בני משפחתו: "הם לא רוצים שאני אחזור, זו בעיה. לא כל כך רציתי לעזוב את הקהילה, רציתי שהמשפחה תסע לארץ ואני אמשיך להישאר שם, אבל זה לא היה..".

"אנחנו חיילים של הקב"ה, אנחנו הולכים להציל נשמות יהודיות. הרבי אמר שכל נשמה יהודית זה יהלום", סיכם הרב מרקוביץ את הדחף לחזור לאוקראינה.

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר