התעלומה הגדולה

איפה המטוס המלזי? - החוקר: "משלחת אחת ונמצא את המטוס"

אחת התעלומות הגדולות בעולם התעופה, היא פרשת היעלמות המטוס המלזי. במשך שנים ניסו לאתר צוותים את המטוס ללא הואיל. חוקר טוען - צוות אחד ונמצא את המטוס (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המטוס המלזי (צילום: ויקימדיה)

8 שנים ויום אחד חלפו מאז ארעה אחת מהתעלומות הגדולות בהיסטוריה של התעופה. טיסה 370 של חברת התעופה 'מלזיה איירליינס' המריאה ממלזיה לסין.

הטיסה, שלא הגיעה ליעדה בגלל התרסקות המטוס, נותרה בגדר תעלומה ועד היום נמצאו רק מספר שברים של המטוס.

את המטוס המלזי הטיסו שני טייסים מנוסים, עם אלפי שעות טיסה, כשאחד מהם אפילו שימש כבוחן בקורס טייס במלזיה. הטיסה הייתה נראית כטיסה שגרתית למדי, וכמות הדלק הייתה אמורה להספיק ליותר מ-7 שעות טיסה, כשהטיסה בפועל קצת יותר מ-5 וחצי שעות.

ממגדל הפיקוח היה נראה כי הכל תקין וניתנו כל אישורי ההמראה. אחרי חצי שעה של טיסה, המטוס עבר למצב שיוט. כעבור שעה וחצי ממועד ההמראה, המטוס העביר את התשדורת האחרונה, כשהטייס איחל 'לילה טוב' לנוסעי המטוס.

קראית הלילה טוב הייתה בשעה 1:19. דקה אחרי, קרה הנורא מכל. הקשר עם המטוס אבד ונראה כי הוא מתחיל לאבד את נתיב הטיסה שהוקצה לו. ולא רק זאת, המטוס החל לנסוע לכיוון ההפוך מהיעד המקורי.

בשלב מסוים הפסיק משדר המטוס לשדר את מיקום המטוס ואת גובה המטוס. במגדל הפיקוח ניסו להפעיל את מערכת הגיבוי, אלא שהיא גם הייתה מכובית יחד עם המערכת הרגילה.

המטוס לא שידר קריאת מצוקה והיה נראה כי הוא שומר על גובה לאורך הדרך - אבל נוסע בכיוון ההפוך. במלזיה הוחלט לא להקפיץ מטוסי קרב לראות למה המטוס משנה כיוון.

לאורך 8 השנים האחרונות ניסו מאות חוקרים לפתור את החידה - מה קרה למטוס המלזי, ואיפה הוא בכלל קרס, ולמה?

בדו"ח של החקירה נכתב כי "בעולם שבו קיימת הטכנולוגיה של היום, קהילת התעופה הבינלאומית חייבת להבטיח לציבור הנוסעים שמיקום המטוסים תמיד יהיה ידוע. כל דבר אחר אינו מתקבל על הדעת".

במהלך החקירה עלו השערות רבות ביניהן חשד לאירוע טרור, בהם אזרח שוויצרי ושני אזרחים איראניים. עם זאת, החקירה העלתה חרס ולא נראה כי מי מהם אחראי לאירוע.

כתב 'וינט', דניאל שלמאי ראיין חוקר שטוען - עוד צוות בדיקה אחד ונוכל למצוא את המטוס. לטענתו, הצליב הרבה גלי רדיו מכל מיני משדרי חובבים ורק אם ישלחו עוד משלחת אחת לאיזור בו הגיע בחקירתו - כנראה המטוס יימצא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר