פרשת מצורע

פינתו של הרב יעקב גלויברמן: תרופת הפלא למחלות

דפוס הרכילות מושרש בכל חברה ולא רק בפוליטיקה, ורק אדם בעל חוסן נפשי ומודעות עצמית גבוהה, יכול לשלוט בעצמו ולא להיכנס למצבים שמובילים לדיבור רכילותי, זול ופוגעני (יהדות)

הרב יעקב גלויברמן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חלת הצרעת כפי שכתוב אודותיה בפרשת השבוע 'מצורע', היא עונש על עוון לשון הרע, וכן על גסות הרוח ועל צרות עין. חז"ל אומרים שהמילה "מצורע" מלשון - מוציא (שם) רע. עוד אומרים חז"ל שחטא לשון הרע חמור משפיכות דמים, היות וכל ההורג אינו הורג אלא נפש אחת, ואילו המספר 'לשון הרע' הורג שלושה – את האומר, את מקבל השמועה הרעה ואת האיש שהדברים נאמרו עליו.

מסופר בתלמוד על רוכל שהציע סמי מרפא שונים ברחובה של עיר. הסוחר היה הולך ומכריז ברחוב שיש לו תרופה מיוחדת המרפאת מחלות ומביאה אריכות ימים ושנים טובות לכל מי שחפץ בכך. אנשים ששמעו את ההכרזה היומרנית של הרוכל התעניינו אצלו אודות התרופה הפלאית. השיב להם הרוכל שתרופת הפלא היא הזהירות מלדבר 'לשון הרע'. ואם תשאלו מניין לי תרופת פלא, ויעיל כל כך? תדעו שדוד המלך גילה זאת, באמרו: "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב – נצור לשונך מרע, ושפתיך מדבר מרמה, סור מרע ועשה טוב".

לצערנו, דפוס הרכילות מושרש בכל חברה ולא רק בפוליטיקה, ורק אדם בעל חוסן נפשי ומודעות עצמית גבוהה, יכול לשלוט בעצמו ולא להיכנס למצבים שמובילים לדיבור רכילותי, זול ופוגעני. אנחנו צריכים לשים חסמים לפה ובכך לשמור גם על נפשנו גם על בריאות גופנו. זכרו תמיד את הפתגם: "מוות וחיים ביד הלשון!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר